Bästa granulat Saulosi

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • micke_gbg
    • November 2024

Bästa granulat Saulosi

Hej, tänkte köpa granulatfoder till mina Saulosi:

Funderar på dessa, någon som vet?

Sera Granugreen, då Saulosi ska ha mycket vegetabiliskt foder bör de ju vara bra tillsammans med Sera Flora som är vegetabiliska flingor.

Hälsningar Mikael
  • Erik Österlund
    Användare
    • January 2005
    • 3788

Har inte provat den du frågar om men NLS funkar alltid, om du nu inte har bestämt dig för just det fodret.

Kommentar

• micke_gbg

De låter bra, ska nog köra NLS istället, hur är det med Saulosi och granulat? Det höjer inte risken för bukvattensot va? Flingor ska tydligen vara stabilt.

Hälsningar

Kommentar

• Tisse89
        Användare
        • January 2011
        • 330

Ursprungligen postat av micke_gbg
        De låter bra, ska nog köra NLS istället, hur är det med Saulosi och granulat? Det höjer inte risken för bukvattensot va? Flingor ska tydligen vara stabilt.

Hälsningar
        Hej! Jag har saulosi 2+4 som jag har matat med NLS granulat "grow" Det funkar mycket bra! De har precis spottat ut yngel. Jag pratade med killen som säljer detta fodret. Han sa att man bara behöver mata två gånger per dag och en liten mängd. Detta gör ju att risken minskar för bukvattensot. Eller som han sa "Inte en chans att de dör utav fodret"

MVH
        CA

Parachromis loisellei
        Cryptoheros sajica
        Hypsophrys nicaraguensis

SA

Pterophyllum altum

< 2124L >

Kommentar

• Cronan
          Användare
          • July 2008
          • 907

Kör nls till mina saulosi 2gånger om dagen. Och var tredje dag lägger jag in räkmix/grönflingor funkar kanon. Tömde mina 3 av mina saulosi honor i dag blev en jäkla massa yngel c.a 40-45st.

Kommentar

• Kentbarry111

Detta gör ju att risken minskar för bukvattensot. Eller som han sa "Inte en chans att de dör utav fodret"

Kommentar

Arbetssätt...