Det handlar inte om slöhet utan om att vi inte omedelbart "kastar ut" de som inte betalas. Rent stadgemässigt är man dessutom medlem tills styrelsen tar beslut om att personen blir utesluten pga. ej inbetald medlemsavgift. Detta beslut tas inte förrän påminnelsebrevet har gått ut. Kanske beslutar vi att ringa upp de som inte förnyar efter påminnelsebrevet och då väntar vi självklart med att utesluta tills dess. Du står alltså kvar som medlem på ciklid.org tills styrelsen har tagit beslut om att du inte är medlem längre. Däremot skickas Ciklidbladet endast ut till de medlemmar som har betalat in medlemsavgiften.
Har inte CB 1 kommit ännu?
Kollaps
X
-
-
Hej!
Hej!
Tack snälla ni som lagt upp på min avatar att jag nu är medlem frågan är hur man lägger upp en bild på sig själv? ursäkta om jag frågar i denna tråd / Ann-MariKommentar
-
Sedan var det också bra att det korkade beslutet om att man skulle vara medlem i ett år efter att man betalt och inte per kalenderår togs tillbaka - det hade krävt ett gigantiskt byråkratiskt pappersarbete från styrelsens sida för att det skulle funka.
Nu är det ju per kalenderår så det är ju inte så himla krångligt att då hålla reda på när man skall förnya medlemskapet - om det dessutom skickas ut ett påminnelsebrev om man glömt är det ännu bättre och räcker mer än väl.
Att behöva ringa runt till de som inte betalt som Ola skriver om låter som ett fullkomligt meningslöst extraarbete - det är väl för sjutton vuxna människor som är medlemmar. Förnyare de inte så vill de väl inte vara medlemmar längre då - så enkelt är det.Kommentar
-
Upp till vänster i menyerna har du en rad som heter "kontrollpanel". Titta där efter en rad som heter "Redigera avatar". klicka där och där har du lite alternativ för att ladda upp en bild.
Notera: Den maximala storleken på din bild är 96 gånger 96 pixlar eller 29.3 KB (vilket som är minst).Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Förra året kom förnyelsebrevet ut för sent. I år ska det gå ut i god tid för att komma med till utskickat av CB2.
I de bästa av världar skulle vi ha ett system där det står i ens profil vilket år man ha betalt och kanske till och med "tidning skickad". Detta förslag överlämnar jag glatt till de som sköter medlemsregistret och sökande efter program som sköter medlemshanteringen på nätetMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Förra året kom förnyelsebrevet ut för sent. I år ska det gå ut i god tid för att komma med till utskickat av CB2.
Ett påminnelsebrev till de som inte förnyat gick på min tid ut omkring den 20 januari och alla som då ville förnya kunde då göra det och få nr 1 av CB som kom i början av februari.Kommentar
-
Att skicka ut en betalningspåminnelse ihop med CB2 är väl konstig?
De som får CB2 har väl betalt sin medlemsavgift och de som inte gjort det får väl ingen CB2 och då har påminnelsen ingen verkan.
Eller snackar jag i nattmössan?mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Ja Wilhelm, förnyarbrevet kom med CB4. Och påminnelsen ska skickas i god tid innan CB2 kommer ut så att de som betalar får CB1 och CB2 med detta utskick.
Ang. att ringa. Om det är extremt effektivt så är det inte meninglöst och när Magnus ringde verkade det vara just extremt effektivt (men jag har för mig att utfallet inte var lika bra i verkligheten som det lät i telefon)Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Billigare att skicka påminnelsen per mail?mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Jag tycker att det var jättebra att det fanns med en "räkning" i CB 4. Synd bara att man fick tidningen så sent i december så alla räkningar var redan betalda. Så jag fick inte med min betalning då eftersom jag skulle göra det "sen". Sen blev väldigt mycket senare
Men jag tycker definitivt att det ska fortsätta att gå ut med CB 4.Kommentar
-
Och vadå....
Fattar inte vad du menar - skall ett brev om förnyelse för 2012 skickas ut med nummer 2 (dvs innan sommaren 2011) - det verkar inte så smart om man säger så.
Ett påminnelsebrev till de som inte förnyat gick på min tid ut omkring den 20 januari och alla som då ville förnya kunde då göra det och få nr 1 av CB som kom i början av februari.Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Vad skulle det kosta att ansluta NCS till e-giro. Då kan man skicka ut fakturor elektroniskt. Och då se medlemskapet som ett löpande abonnemang man måste säga upp för att avsluta lika alla tidningar man har. Alternativt sätta upp autogiro och även där se det som löpande medlemskap. Någon som undersökt detta?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Vad skulle det kosta att ansluta NCS till e-giro. Då kan man skicka ut fakturor elektroniskt. Och då se medlemskapet som ett löpande abonnemang man måste säga upp för att avsluta lika alla tidningar man har. Alternativt sätta upp autogiro och även där se det som löpande medlemskap. Någon som undersökt detta?
Styrelsen tittar på olika alternativ för att lösa detta. Vi har också för ett par år sedan ändrat stadgarna så att medlemskapet är fortgående (och avslutas genom att medlemmen säger upp det eller att styrelsen besluter om uteslutning pga obetald medlemsavgift, vilket förhoppningsvis då sker ytterst sällan.)mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
-
Kommentar
Kommentar