Har inte CB 1 kommit ännu?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

Ursprungligen postat av pontus
    senare fick jag höra att dom inte uppdaterade den biten utan gjorde det lite på löpande band. om man inte (slöat med att uppdaterat hemsidan ;D )
    Det handlar inte om slöhet utan om att vi inte omedelbart "kastar ut" de som inte betalas. Rent stadgemässigt är man dessutom medlem tills styrelsen tar beslut om att personen blir utesluten pga. ej inbetald medlemsavgift. Detta beslut tas inte förrän påminnelsebrevet har gått ut. Kanske beslutar vi att ringa upp de som inte förnyar efter påminnelsebrevet och då väntar vi självklart med att utesluta tills dess. Du står alltså kvar som medlem på ciklid.org tills styrelsen har tagit beslut om att du inte är medlem längre. Däremot skickas Ciklidbladet endast ut till de medlemmar som har betalat in medlemsavgiften.
    Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
      Tack snälla ni som lagt upp på min avatar att jag nu är medlem frågan är hur man lägger upp en bild på sig själv? ursäkta om jag frågar i denna tråd / Ann-Mari

Kommentar

• Kjell Fohrman
        Användare
        • April 2002
        • 4619

Ursprungligen postat av Byttorp
        Det är precis som du säger Kjell, har man inte betalt så får man vänta tills nästa utskick görs - om då det inte är som så att jag tabbat mig eller att adresslappen fallit av osv.
        Då är det helt OK.

Sedan var det också bra att det korkade beslutet om att man skulle vara medlem i ett år efter att man betalt och inte per kalenderår togs tillbaka - det hade krävt ett gigantiskt byråkratiskt pappersarbete från styrelsens sida för att det skulle funka.
        Nu är det ju per kalenderår så det är ju inte så himla krångligt att då hålla reda på när man skall förnya medlemskapet - om det dessutom skickas ut ett påminnelsebrev om man glömt är det ännu bättre och räcker mer än väl.

Att behöva ringa runt till de som inte betalt som Ola skriver om låter som ett fullkomligt meningslöst extraarbete - det är väl för sjutton vuxna människor som är medlemmar. Förnyare de inte så vill de väl inte vara medlemmar längre då - så enkelt är det.

Kommentar

• DaRe
          NCS Medlem
          • September 2009
          • 22830

Upp till vänster i menyerna har du en rad som heter "kontrollpanel". Titta där efter en rad som heter "Redigera avatar". klicka där och där har du lite alternativ för att ladda upp en bild.

Notera: Den maximala storleken på din bild är 96 gånger 96 pixlar eller 29.3 KB (vilket som är minst).
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Ola Svensson
            Användare
            • April 2002
            • 14633

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
            Att behöva ringa runt till de som inte betalt som Ola skriver om låter som ett fullkomligt meningslöst extraarbete - det är väl för sjutton vuxna människor som är medlemmar. Förnyare de inte så vill de väl inte vara medlemmar längre då - så enkelt är det.
            Magnus gjorde detta och alla sa att de skulle betala. Problemet var att alla inte gjorde det...

Förra året kom förnyelsebrevet ut för sent. I år ska det gå ut i god tid för att komma med till utskickat av CB2.

I de bästa av världar skulle vi ha ett system där det står i ens profil vilket år man ha betalt och kanske till och med "tidning skickad". Detta förslag överlämnar jag glatt till de som sköter medlemsregistret och sökande efter program som sköter medlemshanteringen på nätet
            Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Kjell Fohrman
              Användare
              • April 2002
              • 4619

Ursprungligen postat av Ola Svensson
              Magnus gjorde detta och alla sa att de skulle betala. Problemet var att alla inte gjorde det...
              Och vadå....

Förra året kom förnyelsebrevet ut för sent. I år ska det gå ut i god tid för att komma med till utskickat av CB2.
              Fattar inte vad du menar - skall ett brev om förnyelse för 2012 skickas ut med nummer 2 (dvs innan sommaren 2011) - det verkar inte så smart om man säger så.
              Ett påminnelsebrev till de som inte förnyat gick på min tid ut omkring den 20 januari och alla som då ville förnya kunde då göra det och få nr 1 av CB som kom i början av februari.

Kommentar

• Wilhelm
                Användare
                • April 2002
                • 9122

Ursprungligen postat av Ola Svensson
                Förra året kom det väl ihop med CB4? Och då kom det i tid, eller?
                Att skicka ut en betalningspåminnelse ihop med CB2 är väl konstig?
                De som får CB2 har väl betalt sin medlemsavgift och de som inte gjort det får väl ingen CB2 och då har påminnelsen ingen verkan.

Eller snackar jag i nattmössan?
                mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Ola Svensson
                  Användare
                  • April 2002
                  • 14633

Ja Wilhelm, förnyarbrevet kom med CB4. Och påminnelsen ska skickas i god tid innan CB2 kommer ut så att de som betalar får CB1 och CB2 med detta utskick.

Ang. att ringa. Om det är extremt effektivt så är det inte meninglöst och när Magnus ringde verkade det vara just extremt effektivt (men jag har för mig att utfallet inte var lika bra i verkligheten som det lät i telefon)
                  Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Wilhelm
                    Användare
                    • April 2002
                    • 9122

Billigare att skicka påminnelsen per mail?
                    mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Erik Österlund
                      Användare
                      • January 2005
                      • 3788

Jag tycker att det var jättebra att det fanns med en "räkning" i CB 4. Synd bara att man fick tidningen så sent i december så alla räkningar var redan betalda. Så jag fick inte med min betalning då eftersom jag skulle göra det "sen". Sen blev väldigt mycket senare

Men jag tycker definitivt att det ska fortsätta att gå ut med CB 4.

Kommentar

• Byttorp
                        Användare
                        • November 2003
                        • 1585

Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
                        Och vadå....

Fattar inte vad du menar - skall ett brev om förnyelse för 2012 skickas ut med nummer 2 (dvs innan sommaren 2011) - det verkar inte så smart om man säger så.
                        Ett påminnelsebrev till de som inte förnyat gick på min tid ut omkring den 20 januari och alla som då ville förnya kunde då göra det och få nr 1 av CB som kom i början av februari.
                        Grejjen med att ringa runt ät just för att många vill vara med men glömmer tyvärr bort det. Anledningen till att jag ringde var för att spara pengar - vi behöver skicka minst 500 ex inom Sverige för att hamna i en portoklass som är ekonomiskt mycket fördelaktigare. Förra året saknades det 70 pers inför utskicket så jag ringde runt och frågade vilka som ville fortsätta och av ca 90 ringda så ville 80 vara med igen, dom fick då anstånd med betalning någon dag så att vi kunde skicka ut över 500 ciklidblad och därmed spara ett antal tusenlappar. Tyvärr så saknas ett par betalningar trots påstötningar ännu...
                        Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                        Ordförande GCG

Kommentar

• DaRe
                          NCS Medlem
                          • September 2009
                          • 22830

Vad skulle det kosta att ansluta NCS till e-giro. Då kan man skicka ut fakturor elektroniskt. Och då se medlemskapet som ett löpande abonnemang man måste säga upp för att avsluta lika alla tidningar man har. Alternativt sätta upp autogiro och även där se det som löpande medlemskap. Någon som undersökt detta?
                          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Mikael W
                            NCS Medlem

• August 2002
                            • 8621

Ursprungligen postat av DRE
                            Vad skulle det kosta att ansluta NCS till e-giro. Då kan man skicka ut fakturor elektroniskt. Och då se medlemskapet som ett löpande abonnemang man måste säga upp för att avsluta lika alla tidningar man har. Alternativt sätta upp autogiro och även där se det som löpande medlemskap. Någon som undersökt detta?
                            Hej

Styrelsen tittar på olika alternativ för att lösa detta. Vi har också för ett par år sedan ändrat stadgarna så att medlemskapet är fortgående (och avslutas genom att medlemmen säger upp det eller att styrelsen besluter om uteslutning pga obetald medlemsavgift, vilket förhoppningsvis då sker ytterst sällan.)
                            mvh
                            Mikael W
                            (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• RobinH
                              Användare
                              • August 2008
                              • 2150

Nu har jag äntligen fått CB1
                              Tack Byttorp
                              CA

Kommentar

• Byttorp
                                Användare
                                • November 2003
                                • 1585

Ursprungligen postat av RobinH
                                Nu har jag äntligen fått CB1
                                Tack Byttorp
                                Skönt då sover jag gott inatt och hoppas att några fler även fått cb 1 samtidigt.
                                Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                                Ordförande GCG

Kommentar

Arbetssätt...