Skaffade en grupp ungfiskar T Black Bemba för några veckor sedan. Har bytt vatten en gång i veckan och matat med NLS. Tills igår har allt gått bra. Hittade en död igår, varför jag genast gjorde ett vattenbyte. Idag ser jag ytterligare en död fisk och en annan ser inte ut att må så bra. Hela gruppen på 25 fiskar är mindre rörliga än tidigare. Vad skall jag göra. Köpa någon medicin? Salta? En fisk hade trådaktig genomskinlig avföring hängade efter sig.
Övriga fiskar i akvariet på 540 l mår bra. Princessor, Apelsiner, Jullar, Multisar. Behöver fiskarna något grönfoder (NLS innehåller väl inte så mkt grönt som troffar behöver)?
Gör ett till vattenbyte och saltar lite, och hoppas på bättring -finns något annat att göra??
Kan nämna att jag klantade till mig igår när jag gjorde vattenbytet och lät doppvärmaren som jag har bakom ena btn-modulen vara på. Började ryka och slängde ut den..
Övriga fiskar i akvariet på 540 l mår bra. Princessor, Apelsiner, Jullar, Multisar. Behöver fiskarna något grönfoder (NLS innehåller väl inte så mkt grönt som troffar behöver)?
Gör ett till vattenbyte och saltar lite, och hoppas på bättring -finns något annat att göra??
Kan nämna att jag klantade till mig igår när jag gjorde vattenbytet och lät doppvärmaren som jag har bakom ena btn-modulen vara på. Började ryka och slängde ut den..
Kommentar