If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Översättningshjälp från franska - Tanganyikaciklider
Inte helt "perfekta" översättning, men det funkar....
Det krävs att någon kan läsa artikeln och förstå originalspråket för att kontrollera att det blev rätt tror jag men visst kan man säkert utgå från en maskinöversatt text.
De flesta artiklarna finns inte som elektronisk fil och då blir det svårare. Det har skett tillägg och korrigeringar i den tryckta texten och då får man översätta från en papperskopia men har stöd från en tidigare elektronisk version.
Senast redigerad av Ola Svensson; 24 February 2011, 13:50.
Jag har provat detta och oftast blir det lite knasigt särskilt med tanke på vissa specialord och meningar som förekommer i denna hobby. Google är ok som bas, men man måste ändå manuellt gå igenom allt och tänka på hur det ska läsas. Dessutom finns en risk att man bara försöker fixa de konstiga meningfarna som google fixar och då blir resultatet svenska från på en 10 årings nivå. Inte för att jag är mycket bättre men något kanske...
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Kommentar