Fångstplats?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • nicson
    Användare
    • January 2010
    • 639

Fångstplats?

Cyatopharynx furcifer "reshi" - ngn som hört talas om denna variant/fångstplats?
  • 56ovwal
    Användare
    • March 2004
    • 664

Ursprungligen postat av nicson
    Cyatopharynx furcifer "reshi" - ngn som hört talas om denna variant/fångstplats?
    Om du menar C. furcifer Resha så har jag hört talas om den Om "Resha" är en fångstplats eller bara ett handelsnamn vill jag låta vara osagt, men förmodligen en fångstplats.
    Pigge
    Bygger ny akvarielokal:
    http://ovwali.blogg.se/
    Uppdaterad:2011-12-23

Kommentar

• Anders i Askim
      • February 2008
      • 1031

Hej!

Resha ligger i Burundi mellan Rumonge i söder och Magara i norr.
      Mvh Anders
      Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.

Kommentar

• nicson
        Användare
        • January 2010
        • 639

Aha - stort tack för detta! Planen är att ev flytta prinsessor o troffar från mitt 1000 l till ett 325 som står o bubblar tomt. Cyatopharynx-gruppen skulle bli nytt huvudnummer, ev ihop med T irsacae och kanske P nigripinnis.

Kommentar

• nicson
          Användare
          • January 2010
          • 639

Inte gick det halsbrytande fort men lagom till midsommar simmar nu 6 st Cyatopharynx foae "Resha" i mitt 1000-l. Dubbarna har flyttat o ikväll för en halvtimma sen, två timmar efter släck, lyckades jag efter att ha försökt tre kvällar på raken överraska gammel-/stygg-/snyggprinsessan efter att ha rivit hennes favoritgömsle tidigare idag.

Har också hällt i 20 l fin sand ytterligare samt tagit bort lite sten för att kratta manegen för de nyanlända. Utöver dessa går ca 80 daffodiler i storlek 2-4 cm, 10-talet multisar, 1+3 Cyprichromis leptosoma "neon", 1+2 Eretmodus cyanostictus "Moba" o en A compressiceps "Chaitika" i detta.

Kommentar

• Getingen
            Användare
            • December 2012
            • 412

Då måste man bjuda på en bild

Kommentar

• Suma
              Användare
              • January 2011
              • 606

Ursprungligen postat av Getingen
              Då måste man bjuda på en bild

Ja här krävs det bildbevis
              -------------------
              Mats

Kommentar

• nicson
                Användare
                • January 2010
                • 639

Kameralös sedan ett par månader, valde att lägga pengarna på fisken istället. Alla mina bilder är numera arkivbilder! Dessutom är det bra att vara utan kamera, nu är fantasin gränsen för vilka arter o projekt jag kan ha. Förresten hade jag ju länkat några arter till det utmärkta artregistret!

Kommentar

• nicson
                  Användare
                  • January 2010
                  • 639

Jo nu har jag hittat en kamera igen...En hane grävde gropen till höger i bild efter ett par dar o började uppvakta. Tyvärr var jag tvungen att åka på semester i 10 dgr. När jag kom hem hade fastan fått honom att sortera om i Maslows behovspyramid o lekdräkten är lagd på hyllan tills vidare. Simmar o äter gör de i alla fall!

Kommentar

Arbetssätt...