Cyatopharynx furcifer "reshi" - ngn som hört talas om denna variant/fångstplats?
Fångstplats?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
-
Hej!
Resha ligger i Burundi mellan Rumonge i söder och Magara i norr.Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Aha - stort tack för detta! Planen är att ev flytta prinsessor o troffar från mitt 1000 l till ett 325 som står o bubblar tomt. Cyatopharynx-gruppen skulle bli nytt huvudnummer, ev ihop med T irsacae och kanske P nigripinnis.Kommentar
-
Inte gick det halsbrytande fort men lagom till midsommar simmar nu 6 st Cyatopharynx foae "Resha" i mitt 1000-l. Dubbarna har flyttat o ikväll för en halvtimma sen, två timmar efter släck, lyckades jag efter att ha försökt tre kvällar på raken överraska gammel-/stygg-/snyggprinsessan efter att ha rivit hennes favoritgömsle tidigare idag.
Har också hällt i 20 l fin sand ytterligare samt tagit bort lite sten för att kratta manegen för de nyanlända. Utöver dessa går ca 80 daffodiler i storlek 2-4 cm, 10-talet multisar, 1+3 Cyprichromis leptosoma "neon", 1+2 Eretmodus cyanostictus "Moba" o en A compressiceps "Chaitika" i detta.Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kameralös sedan ett par månader, valde att lägga pengarna på fisken istället. Alla mina bilder är numera arkivbilder! Dessutom är det bra att vara utan kamera, nu är fantasin gränsen för vilka arter o projekt jag kan ha. Förresten hade jag ju länkat några arter till det utmärkta artregistret!Kommentar
-
Jo nu har jag hittat en kamera igen...En hane grävde gropen till höger i bild efter ett par dar o började uppvakta. Tyvärr var jag tvungen att åka på semester i 10 dgr. När jag kom hem hade fastan fått honom att sortera om i Maslows behovspyramid o lekdräkten är lagd på hyllan tills vidare. Simmar o äter gör de i alla fall!Kommentar
Kommentar