Kör du ditt uv-c hela dygnet?
Nytt UV-C filter
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
UV så klart
Har nu oxå gått över till UV...men inte för att dricka.
Blev ett på 9W,52,98€ på aquaristic.net.Kör med flöde 160L i ett 310liters.
Kasst foto men vattnet är klart som kristall.-------------------
MatsKommentar
-
Jag skulle gärna också prova UV-C men problemet är att jag inte riktigt vet hur jag ska montera det. Vill absolut inte ha det synligt. For nog bli att limma dit en extra BTN modul eller något i den stilen.Kommentar
-
Som du ser på bilden monerade jag det inne i rampen, matar från ena modulen genom ett pvc rör där ett litet delflöde går till UVn.-------------------
MatsKommentar
-
Jag
Har mitt Deltec 20W T5 uvc kopplat till mitt ena ytterfilter, så det står bredvid ytterfiltret i ena skåpet i akvariebänken. Alltså så syns det inte utan det sitter tjuvkopplat på utgående slanganslutningen på mitt ytterfilter. Funkar kanon.
Sedan har jag ett SunSun ytterfilter med inbyggt 9w uvc o ja det står ju i ett skåp i den andra akvariemöbeln.. Men då har jag många ytterfilter o jag vet att alla inte kör med det.Kommentar
-
Bjorn varför bytte du hela filtret istället för lampan? Kostar lampan sjukt mycket eller vad?540, 222, 54, 54Kommentar
-
Var inte helt nöjd med kapaciteten på det gamla + hittade ingen ersättningslampa någonstans + man måste byta allt utom pumpen på den modellen så "lampan" skulle troligen kosta lika mycket som hela filtret (kanske därför ingen säljer ersättningslampor?)Newbie December 2009
Malawi: 450 liter
Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano
Järfälla/StockholmKommentar
-
Nytt UV-C idag (också)... ett väl behövligt Aquael UV-C 11 watt till grabbens 240L.Newbie December 2009
-
Hade riktigt dårligt samvete för grabbens 240L då det gått flera månader utan UV-C... så det nya 11W blev nästan ett panikköp efter att vi för första gången på hur länge som helst vi fick ett dödsfall (en Marigold/gammal trotjänare), samtidigt som en annan (Marigold) såg svullen ut och flämtade vid ytan tillsammans med en Röd Rubin hona som f.ö. såg frisk ut.... var på väg att ta bort dom. Men efter en vecka med det nya filtret så kan jag (mycket) nöjt fastslå att båda fiskarna är pigga igen!Newbie December 2009
Kommentar