Sönderavlad fisk
Kollaps
X
-
-
Ett par är på gång med förberedelser för lek för tillfället, det är 30 år sen jag hade lek på eldbukar senastÅter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Nu var det ett tag sedan jag hade eldbuk, men det var inte defekter jag tyckte många hade problem med. Det var allmänt slöa. De uppvisade ingen aggressivitet mot varandra eller intresse för motsatta könet. Färgade inte ut. Man såg detta både hos de jag köpte och i affären. Under den här perioden lyckades jag få tag på en individ som var helt annorlunda både i utseende och beteende. Detta gäller 80- och 90-talet. Känner någon igen det? Nu har jag sett eldbukar med "tryck" i affären.Senast redigerad av Ola Svensson; 01 March 2011, 16:46.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Har bara problemet med o bli av med invånarna som går där nu, intresset för stora ca är nog rätt svalt verkar det som.Kommentar
-
Nu var det ett tag sedan jag hade eldbuk, men det var inte defekter jag tyckte många hade problem med. Det var allmänt slöa. De uppvisade ingen aggressivitet mot varandra eller intresse för motsatta könet. Färgade inte ut. Man såg detta både hos de jag köpte och i affären. Under den här perioden lyckades jag få tag på en individ som var helt annorlunda både i utseende och beteende. Detta gäller 80- och 90-talet. Känner någon igen det? Nu har jag sett eldbukar med "tryck" i affären.Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Försökte själv bli av med 2 st par, det tog nog 2-3 månader innan jag blev av med dem.
Vad är det för stora CA som du har?Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
O sen försöker jag bli av med tre J.D o två guldsömm med.
Men håller faktiskt på o mailar med en nu som verkar intresserad, ska bara luska fram vad han har tänkt o stoppa dom i för kar medKommentar
-
Jag känner igen detta mycket väl Ola, och nu har jag igen hittat ett "slött" gäng Har 7 st kvar, köpte 9 från början. Dom är ca 8-9cm, Som jag dessutom har köpt från 2 olika håll ( Nästan 100 på att dom kommer från olika stammar) mycket bra färgade, och fina i formen, men som du säger helt ointresserade av varandra, eller andra fiskar också för den delen.. Nån aning om vad det kan bero på? Jag är nästan 100 på könen, och det är 3+4.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Talar för att ni skall prova T maculipinnis! Dessa jag har är aggressiva mot varandra - lekparet hade ihjäl den andra hannen och jobbar med den tredje. Detta trots gott om stenrösen, javamossa etc i 325-l. Handlarn i Kristianstad jag sålt ciklider till innan sa att han inte var intresserad av dessa när jag berättade vad artemian skulle vara till. Han hade haft ett kar T maculipinnis i butiken och de hade haft ihjäl varandra till ett par återstod.Kommentar
-
Talar för att ni skall prova T maculipinnis! Dessa jag har är aggressiva mot varandra - lekparet hade ihjäl den andra hannen och jobbar med den tredje. Detta trots gott om stenrösen, javamossa etc i 325-l. Handlarn i Kristianstad jag sålt ciklider till innan sa att han inte var intresserad av dessa när jag berättade vad artemian skulle vara till. Han hade haft ett kar T maculipinnis i butiken och de hade haft ihjäl varandra till ett par återstod.
Ni har väl inte missat Thorichthys-artikeln i senaste Ciklidbladet?Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Talar för att ni skall prova T maculipinnis! Dessa jag har är aggressiva mot varandra - lekparet hade ihjäl den andra hannen och jobbar med den tredje. Detta trots gott om stenrösen, javamossa etc i 325-l. Handlarn i Kristianstad jag sålt ciklider till innan sa att han inte var intresserad av dessa när jag berättade vad artemian skulle vara till. Han hade haft ett kar T maculipinnis i butiken och de hade haft ihjäl varandra till ett par återstod.
Det jag vill komma fram till är att när jag började med akvarium någon gång i slutet på 70 talet så var Eldbuken i klass med Maculipinnisen. Alla fall som jag minns det
PS Ola, jag har inte fått tidningen änMvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Talar för att ni skall prova T maculipinnis! Dessa jag har är aggressiva mot varandra - lekparet hade ihjäl den andra hannen och jobbar med den tredje. Detta trots gott om stenrösen, javamossa etc i 325-l. Handlarn i Kristianstad jag sålt ciklider till innan sa att han inte var intresserad av dessa när jag berättade vad artemian skulle vara till. Han hade haft ett kar T maculipinnis i butiken och de hade haft ihjäl varandra till ett par återstod.Kommentar
-
Jo jag har odlat dessa i 3-4 år eller så, jag höll då 2 par i ett 540, det funkade utmärkt.
Det jag vill komma fram till är att när jag började med akvarium någon gång i slutet på 70 talet så var Eldbuken i klass med Maculipinnisen. Alla fall som jag minns det
PS Ola, jag har inte fått tidningen änKommentar
Kommentar