Sturisoma aureum(?), odlade, köpta på Nols Ciklidhobby.
Grenmalstråden !!
Kollaps
X
-
-
-
-
Hej!
Nu har jag äntligen fått hem mina grenmalar 3 Vf och 4 odlade, dom VF heter Sturisoma Colombia köpta på leasing, dom 4 odlade heter Sturisoma Panamenses köpta på en butik som ligger centralt i Stockholm, otrologt fina malar / Ann-MariKommentar
-
grattis annmari! foto? enligt hans-georg evers och ingo seidel, wels (mal) atlas: panamense 26-29°C, vuxen längd ca 30 cm och columbia 25-28°C, ca 15 cm, liknar mycket aureum. jag undrar bara om de beblandar sig panamense och columbia?en kan bli beroende av att sitta framför karetKommentar
-
-
Hej!
Hej!
Chippoq ka du hjälpa mig med lägga upp foton? först måste jag fota dom sen upp här, nu är det så att det finns nog ingen på detta forum som tar så dåliga bilder som jag gör, jag är urusel fotograf men ska nog ändå kunna ta lite bilder, kan du hjälpa mig med den tekniska biten Chippoq så vore det bra Mvh Ann-MariKommentar
-
Nu har mina börja kläckas, men som vanligt tar det flera dagar innan alla är framme. konstigt borde inte all kläckas i stort sett samtidigt? Börjar ångra att jag la i neontetror i karet, blir ju bara mat! även L-201 har ny rom!Kommentar
-
Hej!
Hej!
3 av min malar gick bort pga att jag slarvat med rengöring av ytterfilter får skylla mig själv, nu tar jag nya tag och köper in 10 st om någon månad har nu 5 kvar, någon här som har ett tips angående filter för just grenmal?? funderar på ett innerfilter istället nu är det bara och ta nya tag / Ann-Mari PS Vattnet var helt brunt inne i ytterfiltretKommentar
-
Jag har 1 eheim ytterfilter och ett fluval 4+ innefilter i ett 220l kar blir en jäkla cirkulation, gör rent innefiltret i gång i månaden ytterfiltret mycket mer sällan! funkar utmärktKommentar
-
jag kör som kalven, fast jag har till och med två innerfilter på 350 liter. egentligen borde det räcka med två innerfilter men jag kör ytterfiltret som säkerhet just nu.
annmari, tråkigt men inte å ändra med malförlusterna. första veckan är väl i regel känsligast med ny fisk? lycka till framöver!en kan bli beroende av att sitta framför karetKommentar
-
Kommentar
-
jo, liv, de verkar också läckra!
mina grenar har i nuläget hela två överlevande yngel, och det är långt ifrån säkert att de överlever. jag skulle tro att de är fyra mm just nu. tyvärr, utan fin kamera - min dotter är inte hemma under veckan - inga foton.
i lördags köpte jag nästan sex stycken farlowella, himla fräcka! men jag la band på mig, vilket kändes väldigt tungt och väldigt vettigt i nuläget, när akvariets framtid och främst storlek är under diskussion...en kan bli beroende av att sitta framför karetKommentar
-
än lever de två och växer nu cirka en millimeter per dygn. jag undrar i mitt stilla sinne om de klarar sig.
annmari, inget nytt på grenmalfronten? fick du mitt pm om fotohanteringen?en kan bli beroende av att sitta framför karetKommentar
-
Hej!
Hej!
Jodå men nu har jag bara 2 kvar och jag tömmer ut 10% vatten varannan dag Tony på Leasing hjälper mig nu, när allt är tömt köper jag ett nytt innerfilter Eheim på leasing, sen när det är igång så ska jag köpa förhoppningsvist Sturisoma Auerum, men nu är det bara vattenbyten som ska göras jag måste starta om från början, men jag ska inte klaga chippoq jag har mig själv och skylla / Ann-MariKommentar
Kommentar