Grenmalstråden !!

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

Hej!
    Chippoq grenmalen är mig veterligen en nattaktiv mal, den kan lägga rom på rutor etc, lägg gärna in schifferplatta i akvariet den används också för romläggning, man kan mata på kvällen innan belysningen släcks ner, för och lyckas med odling bör du ha en grupp som parar ut / Ann-Mari

Kommentar

• Broddan
      Användare
      • February 2008
      • 59

Dåligt med bild/film här. Min erfarenhet är att om du bara har en av varje kön så leker de relativt lätt. När de är tillräckligt stora och välmatade kan ett vattenbyte räcka. Alternativt skiter man några veckor i vattenbyte och sen gör ett stort.
      Möjligt att de är mer aktiva på natten men jmf med de flesta l-malar är detta en mal som syns i akvariet och inte gömmer sig på dagtid.

Mina: Sturisoma aureum
      Hälsningar

D

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
        Broddan säljer du grenmalar? Fin bild förresten / Ann-Mari

Kommentar

• DaRe
          NCS Medlem
          • September 2009
          • 22830

Riktig fin film. Jag har noterat att väldigt många leker på frontglaset.
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Gäst

Hej!
            Den är intressant fick nyss pm av Ola jag ska få skriva en artikel i NCS tidningen om mina malar men först ska dom studera odlas etc så det kommer i framtiden och givetvist också bilder / Ann-Mari

Kommentar

• Göran Å
              Användare
              • December 2005
              • 1295

Jag kan inget om dessa malar men jag fotade denna snygging hos en kompis för något år sedan.

Detta får bli mitt bidrag till denna tråd tills vidare.

Mvh Göran
              http://www.skovdeaf.se/
              http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=113642
              http://www.skovdefagelklubb.se/

Kommentar

• Gäst

Hej!
                Voov vad fina dom är man får ju abstinens besvär bara av och titta på dom,/ Ann-Mari

Kommentar

• chippog
                  Användare
                  • August 2008
                  • 251

nu har jag haft mina två i ett år eller nåt. så börjar du, annmari, skriva om de samt jag drömma om yngel, då säger dottern igår eftermiddag: kolla malen! då sitter hannen på ett blad mitt i den mest strömmande delen av karet, åker upp och ned som en vante och vakta ett femtital egg..... till att börja med: lycka! men nu börjar frågorna: ska jag ta ut de ska jag ha de där, ska jag lägga bladet i en sån der flytande plastgrej med hål till vattenbyte? vad löjligt nervöst jag känner mig.
                  Senast redigerad av chippog; 20 February 2011, 01:25.
                  en kan bli beroende av att sitta framför karet

Kommentar

• Broddan
                    Användare
                    • February 2008
                    • 59

Hälsningar

D

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                      Chippoq mina abstinens bevär ökar nu efter grenmal, på Måndag får jag veta, jag jagar under tiden efter dom går in på alla akvariesjater jag kommer åt, men det finns fina filmer med dessa grenmalar på youtube har jag sett / Ann-Mari

Kommentar

• kalven
                        Användare
                        • December 2009
                        • 52

Har ett lekpar sturisoma aerum som leker konstant så länge man har en xtra cirkulationspump i karet, har du andra fiskar i karet så kommer alla yngel att dö ganska snart efter kläckningen hade bara malar i burken från början och då fick jag några från varje kull att överleva, men sedan slängde jag i 30 neontetror å sen dess är alla yngel borta efter 2 dagar!

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                          Lycka till chippoq jag håller tummarna för att du får en fin yngelkull vad roligt jag gläds med dig Mvh Ann-Mari

Kommentar

• Gäst

Hej!

Hej!
                            Min anläggning komemr bara och innehålla grenmalar ingen annan fisk, då jag ska odla dessa, allt är förberett, jag riktigt längtar / Ann-Mari

Kommentar

• kaj.p
                              Användare
                              • April 2002
                              • 2294

Har med ett gammalt foto på dessa sedan är inte problem o få lek utan att få upp ynglen.
                              Diskussällskapet
                              www.diskusforum.se

Kommentar

• chippog
                                Användare
                                • August 2008
                                • 251

få se nu, första bilden som jag laddar ned. dålig kvalitet men bladet åker i strömmen som bara den. malpappan har tagit lite rast. konstigt att vinkeltetrona i karet inte ger sig på äggen?? tack för tips, tillrop och länken! kanske blir det fler fotos och bättre?!!
                                en kan bli beroende av att sitta framför karet

Kommentar

Arbetssätt...