Ciklidbladet: Krafttag för fler medlemsartiklar

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PatrikMalmo
    Användare
    • May 2005
    • 4642

Menar du typ artiklar som man gärna ville läsa, idéer generellt eller annat? Allt? *s* Själv gillar jag ju Tanganyika och dvärgar, slukar allt om det. Går vi bort från cikliderna så är småfisk och växter najs, men jag undrar om det intresserar särdeles många här. Har ett bra gäng idéer kring artiklar, har lagt en grund till en del. Artikelserien om praktiska tips har jag fortfarande en hel de material kvar till, bara att skriva rent. Vet inte hur responsen har varit på den, är det något som intresserar folk liksom?

Hilsen,

/Patrik
    Ingen fisk har läst böckerna.

Kommentar

• DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22830

Patrik, fundera inte mer! Din serie uppskattas definitivt av mig och säkerligen många fler.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Ola Svensson
        Användare
        • April 2002
        • 14633

Ursprungligen postat av PatrikMalmo
        Menar du typ artiklar som man gärna ville läsa, idéer generellt eller annat? Allt? *s* Själv gillar jag ju Tanganyika och dvärgar, slukar allt om det. Går vi bort från cikliderna så är småfisk och växter najs, men jag undrar om det intresserar särdeles många här. Har ett bra gäng idéer kring artiklar, har lagt en grund till en del. Artikelserien om praktiska tips har jag fortfarande en hel de material kvar till, bara att skriva rent. Vet inte hur responsen har varit på den, är det något som intresserar folk liksom?

Hilsen,

/Patrik
        Jag tror att folk uppskattar känslan av kontinuitet och jag tror därför att fronten, ordförandespalten, dina tips , mina nyheter samt cikliden är viktiga. Man känner igen sin tidning. Ett nytillskott är Lena Furubergs serie trots att det är en annons. Hon har en hemsida förresten www.lenafurberg.com
        Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• DaRe
          NCS Medlem
          • September 2009
          • 22830

Kan en tanke vara att tillåta en artikel på engelska i varje nummer för att snabba på tillgången av artiklar? Jag tror inte det klientel som läser tidningen skulle ha problem att läsa. Givetvis vill de flesta ha en översatt variant, men om vi har problem att producera material kan ju detta vara en variant.
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• Ola Svensson
            Användare
            • April 2002
            • 14633

Ursprungligen postat av DRE
            Kan en tanke vara att tillåta en artikel på engelska i varje nummer för att snabba på tillgången av artiklar? Jag tror inte det klientel som läser tidningen skulle ha problem att läsa. Givetvis vill de flesta ha en översatt variant, men om vi har problem att producera material kan ju detta vara en variant.
            Att få någon att översätta är inget större problem och jag hade kunnat fylla bladet med "externa" artiklar, men vi vill ju ha medlemsartiklar. Det som tar tid med översatta artiklar är att kontakta författarna, få fotona mm. Jag måste ju hitta artikeln också.
            Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Engelholm Audio
              Användare
              • August 2009
              • 366

Ursprungligen postat av Göran Å
              Har man väl tagit steget till de första raderna så är det en ganska skön känsla att se att man kan.
              Mvh Göran
              Konstigt nog så läste jag min egna artikel först, när det numret kom ut! Det är en riktigt härlig känsla att se mitt egna verk i tryck i en riktig tidning!
              Vänliga hälsningar, Pär!
              CAF: http://www.akvariekarlskrona.se/
              Hifi: http://www.engelholmaudio.com/

Kommentar

• Ola Svensson
                Användare
                • April 2002
                • 14633

Ursprungligen postat av Engelholm Audio
                Konstigt nog så läste jag min egna artikel först, när det numret kom ut! Det är en riktigt härlig känsla att se mitt egna verk i tryck i en riktig tidning!
                Så är det för alla! Jag kollar Ciklidfronten och Nyheter från fiskvärlden först!
                Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• DaRe
                  NCS Medlem
                  • September 2009
                  • 22830

Ursprungligen postat av kaj.p
                  Material kan jag nog skaka fram men tyvärr finns inte tiden än på ett tag.

Diskus artiklar känner jag mig väldigt sugen att läsa om. Av alla sorter.

///David

Kommentar

• Gabbi
                    Användare
                    • April 2002
                    • 897

Håll till godo med sex sidor Gabonhistorier och tre dussin bilder :-)
                    www.akvarielagret.se/akvarieboken

Kommentar

• oaken
                      Användare
                      • January 2008
                      • 269

Ursprungligen postat av Gabbi
                      Håll till godo med sex sidor Gabonhistorier och tre dussin bilder :-)
                      Började undra när den artikeln skulle dyka upp efter att ha sett diverse videos på internet från resan..

Kommentar

• DaRe
                        NCS Medlem
                        • September 2009
                        • 22830

Ser vi fram emot att läsa!

///David

Kommentar

• PatrikMalmo
                          Användare
                          • May 2005
                          • 4642

Gabbi,
                          ser fram emot läsning - jag är ju inte alls avis på den resan, nej då. Inte skulle jag. Never ever...

Kommentar

• jarinen
                            Användare
                            • April 2003
                            • 1888

Ursprungligen postat av PatrikMalmo
                            Artikelserien om praktiska tips har jag fortfarande en hel de material kvar till, bara att skriva rent. Vet inte hur responsen har varit på den, är det något som intresserar folk liksom?

Hilsen,

/Patrik
                            Har nämnt det förut och gör det igen, artikelserien är kanon, mycket intressant läsning. Låter bra att det finns mera på gång. Sen om jag är speciellt representativ för läsekretsen vet jag inte men jag tror många uppskattar den artikelserien.

Mvh Jari

Kommentar

• PatrikMalmo
                              Användare
                              • May 2005
                              • 4642

jarinen,
                              då kör jag vidare helt enkelt.

Kommentar

• jarinen
                                Användare