Tanganyika bilder utom tropheus
Kollaps
X
-
-
Tack för tipset den platsen kände jag inte till... Ska kollas upp! De är köpta som små under namnet "ndole" men det insåg jag rätt snart att det inte var iaf.
Jo förvanskning av bilder ser man ju ganska gott om hehe.
Tyvärr är väldigt många bilder på fiskar söndermanipulerade i Photoshop och det syns tydligt med för mättade färger och onaturligt skarpa kontraster som följd. Jag har dock försökt hålla mig så naturlig som möjligt och bara justerat lite försiktigt kontrast och exponeringsnivå samt liite skärpa i lightroom (fotar i raw). Bilderna motsvarar enligt mig bra hur man tycker fiskarna ser ut i akvariet.Kommentar
-
Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Dom är lugna,inte direkt något bråk mellan dom,bara lite spänn hanarna imellan, håller sej mest för sej själva i grupper,stör i stort sett ingen,går lågt i karet med inte många cm över botten eller sten,mina äter det mesta bara det inte är för stort,jag har 12st o det verkar vara ett bra antal,då o då är alla ihop o då o då delar dom upp sej i 2-3 grupper. MilleDieselråttanKommentar
-
Dom är lugna,inte direkt något bråk mellan dom,bara lite spänn hanarna imellan, håller sej mest för sej själva i grupper,stör i stort sett ingen,går lågt i karet med inte många cm över botten eller sten,mina äter det mesta bara det inte är för stort,jag har 12st o det verkar vara ett bra antal,då o då är alla ihop o då o då delar dom upp sej i 2-3 grupper. MilleMvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
-
-
-
Kommentar
-
-
Dom går i stora silla karet med 12st "red princess" 6st "papilio" 20-25st "kitumba" o ett lekpar "calvus" Hur går det med dina fiskar nu? MilleDieselråttanKommentar
-
Kommentar
-
Så länge "Xenosarna" inte ger sej ner i "bowerna" så bryr sej inte "furciferna" ett dugg om dom,tror inte dom ser dom som några hot då en "furcifer"hanes stjärtfena nästan är lika stor som en hel "Xenos" så det har funkat förvånansvärt bra.MilleDieselråttanKommentar
-
-
Kommentar