Håller med Robin väldigt fin. Vilken fångstplats är det ?
Tanganyika bilder utom tropheus
Kollaps
X
-
-
Så då har man blivigt ägare av diverse sandsillar. Kanske så har en vilsen akvarist har hittat hem för jag tror inte någon fisk jag har haft hema har har varit så roliga och intresanta att sitta och studera som dessa små ciklider nu ska färgerna bara komma också sen kan det inte bli bättre.
Först ut Cyprichromis leptosoma jumbo Kekese F1 ser inte mycket ut för världen just nu men en del har redan börjat visa lite färg iaf köpte 28 st i går.
Nästa bild är på VF Aulonocranus dewindtii från Burundi inköpta i går 6 st
Sen VF Xenotilapia ochrogenys Kavala också inköpta i går 6 st.
Och till slut Xenotilapia bathyphila blue lips 8 st inköpta för 4 dagar sen och har redan lekt. Dock vet jag inte fångstplatsen så om någon vet får ni gärna hjälpa mig.
Tyvärr har jag en usel kamra med en ännu sämre fotograf bakom kamranKommentar
-
Härligt Magnus,håller med dig att det är riktigt intressant att sitta o titta på Tanganyika kar;-)
Har Tanganyika i 3 kar nu och ett med CA i men det lutar åt att jag konventerar det oxå till Tanganyika.
fångstplats på blue lips är väl isanga tror jag.
Var har du köpt dom?CAKommentar
-
Först ut Cyprichromis leptosoma jumbo Kekese F1 ser inte mycket ut för världen just nu men en del har redan börjat visa lite färg iaf köpte 28 st i går.
Nästa bild är på VF Aulonocranus dewindtii från Burundi inköpta i går 6 st
Sen VF Xenotilapia ochrogenys Kavala också inköpta i går 6 st.
Och till slut Xenotilapia bathyphila blue lips 8 st inköpta för 4 dagar sen och har redan lekt. Dock vet jag inte fångstplatsen så om någon vet får ni gärna hjälpa mig.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Förstår dig Robin har själv tre kar Tanganyika men började förbereda ett Tanganyika kar till i kväll så får vi se vad jag fyller det med.
Blue lipsen köpte jag hos Lasse i Sandby och resten i Danmark.
Tror du har helt rätt angående fångstplatsen hittade Zambia men inte vart någonstans i Zambia.Kommentar
-
Ja Hos Lasse stod det isanga som fångstplats, jag va sugen på dom oxå men jag valde Ochrogenysen istället.CAKommentar
-
Stämer nu när du skriver det där stod Is borde förstått att han syftade på Isanga. Ochrogenysen är riktigt fina blev såld på dom när jag såg dom i Danmark och var tvungen att ha dom jag också.Kommentar
-
-
Det är "Kiriza black" MilleDieselråttanKommentar
-
-
lite bilder på Neolamprologus gracilis , dessa är tagna hos Mats Bryzell i helgen.
Han har ett helt fantastiskt TA-kar----------------------------------
/PIAKommentar
-
-
-
Kommentar
-
Snyggt. Gillar den lilla knubbiga hästnosen också! Dom vill alltid va med verkar det som, kan ju bli mat720 l. Malawi mbuna
720 l. Tanganyika
112 l. Yngel och karantänKommentar
Kommentar