Tanganyika bilder utom tropheus
Kollaps
X
-
-
-
Kommentar
-
//KajKommentar
-
Den är ca 20 cm.
Ja, jag gillar dem verkligen. T o m frugan sa spontant "ja, DE var riktigt fina!" när jag kom hem med dem, och då tycker jag att jag har ganska fina firrar i mitt diskus/altum-kar... Men jag gillar deras ganska lugna temperament, coola utseende och vackra färger. Att man kan ha flera av samma sort utan de slår ihjäl varandra tycker jag är en klar fördel. Nackdelen är att det finns många andra tanganyikaarter som man inte kan ha tillsammans med dem.
//KajDieselråttanKommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Ja, och riktigt snyggt foto oxåKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Javisst är de underbara. Med enkla menar jag att, när de hittat sin plats, pysslar, leker och småbråkar vänligt men bestämmt.Den långsträckta formen bryter fint och står i kontrast mot många andra fiskars. Färgerna är diskreta och ingenting för de som gillar julgranskulor, men tittar man noga i lugn och ro så ser man hur fina de är. Helt klart en favorit som hör hemma i så många kar som möjligt. Jag valde den Omskrivne beroende på att den är minst, går med T. Pemba, Altolamprologus compressiceps och Neolamprologus leleupi i ett 310L.-------------------
MatsKommentar
-
Kommentar
-
-
Javisst kan de tuffa till sig...skillsmässa var vanligt under en period med mitt största par....men sen blev det återförening..-------------------
MatsKommentar
-
Kommentar
-
Kigoma saknar vi bildert ill.
Kan du fixa:
hane
hane igen
hona
yngel?
maila till migKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
Kommentar