Calvusen vore ett trevligt sällskap till Ventralisarna när jag i framtiden får byggt min sandburk :-)
Tanganyika bilder utom tropheus
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Vad synd. Kanske man skulle kunna bygga upp ett snår med vallisneria eller crinumlökar som dom kan lura i? I annat fall får man väl leta upp något annat trevligt sällskap som också äter liknande foder.720 Malawi
375 Yngel
112 Yngel
70 YngelKommentar
-
Ett mycket trevligt sällskap är "kilesa" har mina med "furcifer" funkar bra, så det borde funka bra med "ventralis" MilleDieselråttanKommentar
-
Ja det skulle väl kunna vara ett alternativ fast jag är inte helt "vän" med kroppsformen. Hur som helst så kommer säkert någon art fram som faller mig i smaken för habegäret finns ju där :-)720 Malawi
375 Yngel
112 Yngel
70 YngelKommentar
-
-
De ser verkligen läckra ut, tack för titten.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Är lite av en "kilesa"freak. Detta är 3st fullvuxna Vf hanar på ca 14-15cm längd.Fördelen med dom är att det är ytterst sällan som det är bråk mellan dom. MilleDieselråttanKommentar
-
Cyathopharynx foae är en sandis helt i min smak som dessutom kan bli rätt stor. Nån som har sånna hemma?720 Malawi
375 Yngel
112 Yngel
70 YngelKommentar
-
-
Cyathopharynx foae är en sandis helt i min smak som dessutom kan bli rätt stor. Nån som har sånna hemma?Kommentar
-
Kommentar
-
Tyvär har mina bara början till tendenser till att börja "morpha" då bukfenorna har börjat växa så smått o den mörka kanten har börjat på stjärtfenan,tar nog en stund till innan det börjar på allvar. Men på ämnet "Tanganyika sandlekare" är det bilder på några som har kommit längre i sin utveckling, som "Mikael W" från Helsingfors har. Detta är den största hanen,ca 12cm. MilleDieselråttanKommentar
-
Kommentar