Det vore kul att se Suma!
Tanganyika bilder utom tropheus
Kollaps
X
-
-
Jag ska se vad det kan bli...är ju en vettig sysselsättning jämfört med att spana på "Biggest loser" på TV, men man är ju slapp sen födseln.-------------------
MatsKommentar
-
-
-
-
Tanganyika bilder utom tropheus
Fina bilder palle. Hästnäsorna ser ut att trivas. Blivit några par och lek än?Kommentar
-
-
Lite slött i tråden... Bjussar på en herrklubbsbild
[ATTACH=CONFIG]43007[/ATTACH]
Cyprichromis leptosoma Jumbo KitumbaKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
//PeterKommentar
-
OT är det bara jag som inte kan se repen1`s bilder? Det är bara röda kryss.
//PeterKommentar
-
Lite kassa bilder (det gick så fort)på "J transcriptus" fight. Slutade med dennes död. MilleDieselråttanKommentar
-
Oj vilken uppgörelse. Jullar kan vara extremt tuffa mot artfränder när ett par väl bildas.
/JockeKommentar
-
Jag har haft tur. Jag har två hel lila svarta hanar plus en fjolårs unge som verkar bli hel lila. Jag tror det sker slump mässigt. Min mest dominanta hane som leker av de flesta honorna är en av de lila så kanske har det betydelse. Vad jag har märkt så om en hane bara har lite gult på sig så skiftar färgen med tiden alltid åt det gula hållet dvs har den en gul fläck på bakkroppen så slutar den efter någåt år med att bli nästan helgul med lila huvud. Men de hanar som bara har gul sjärt fena och lila kropp stannar så. Hel Lila hanar (hos mig) har aldrig gula fläckar på bröstfenorna medans de med gula spettsar alltid slutar med att bli mer eller mindre gula med lila huvud eller fram kropp. Det ser man redan på ganska små yngel, gula fen spetsar då är det kört kan man säga. Inget vetenskapligt så har det blivigt hos mig. Hos mig har det varit mer sällsynt med hel gula hanar men det gör mig inget gillar lila bättre.
//Peter
Men nu blir det annan bild: ett Nigripinnis yngel...
kan det vara nått annat?Senast redigerad av Suma; 21 January 2013, 23:05.-------------------
MatsKommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Det kan nog stämma att det gula dominerar mer och mer med tiden, har tyvärr ingen hel lila svart. Det jag gilla däremot är variationen både på enskilda individer samt mellan de olika individerna...
Men nu blir det annan bild: ett Nigripinnis yngel...
[ATTACH=CONFIG]43081[/ATTACH]
kan det vara nått annat?DieselråttanKommentar
Kommentar