Tanganyika bilder utom tropheus

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pierre_N
    Användare
    • March 2004
    • 772

Det vore kul att se Suma!

Kommentar

• Suma
      Användare
      • January 2011
      • 606

Jag ska se vad det kan bli...är ju en vettig sysselsättning jämfört med att spana på "Biggest loser" på TV, men man är ju slapp sen födseln.
      -------------------
      Mats

Kommentar

• Repen1
        Användare
        • January 2013
        • 877

Hane "A calvus black Zaire" Hona Käften på min största hane. Lek Här sprutas mjölken in i snäckan. Ett av resultaten. Mille
        Senast redigerad av Repen1; 19 January 2013, 20:39.
        Dieselråttan

Kommentar

• SFPalle
          Användare
          • March 2011
          • 38

Blandat

Här kommer lite smått och gott ursäkta skiten på rutan
          Bifogade filer

Kommentar

• Repen1
            Användare
            • January 2013
            • 877

Hästnosarna är himmlans fräcka o trevliga..Mille
            Dieselråttan

Kommentar

• chas
              Användare
              • August 2009
              • 304

Tanganyika bilder utom tropheus

Fina bilder palle. Hästnäsorna ser ut att trivas. Blivit några par och lek än?
              http://naistick.wix.com/photo

Kommentar

• SFPalle
                Användare
                • March 2011
                • 38

Tack chas jo de trivs bra tror nog där är ett par på gång i alla fall

Kommentar

• DaRe
                  NCS Medlem
                  • September 2009
                  • 22830

Ursprungligen postat av Suma
                  Lite slött i tråden... Bjussar på en herrklubbsbild
                  [ATTACH=CONFIG]43007[/ATTACH]
                  Cyprichromis leptosoma Jumbo Kitumba
                  Vilken samling. Alla vill visst fotas samtidigt
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Pettap
                    NCS Medlem
                    • January 2005
                    • 1385

Ursprungligen postat av Mikael W
                    Ojdå, nu ser jag att den inte är helblå, den har ju gul stjärt. Så mina frågor gäller inte den, då.

Kastar in ett porträtt så ser ni vad jag menar.
                    Jag har haft tur. Jag har två hel lila svarta hanar plus en fjolårs unge som verkar bli hel lila. Jag tror det sker slump mässigt. Min mest dominanta hane som leker av de flesta honorna är en av de lila så kanske har det betydelse. Vad jag har märkt så om en hane bara har lite gult på sig så skiftar färgen med tiden alltid åt det gula hållet dvs har den en gul fläck på bakkroppen så slutar den efter någåt år med att bli nästan helgul med lila huvud. Men de hanar som bara har gul sjärt fena och lila kropp stannar så. Hel Lila hanar (hos mig) har aldrig gula fläckar på bröstfenorna medans de med gula spettsar alltid slutar med att bli mer eller mindre gula med lila huvud eller fram kropp. Det ser man redan på ganska små yngel, gula fen spetsar då är det kört kan man säga. Inget vetenskapligt så har det blivigt hos mig. Hos mig har det varit mer sällsynt med hel gula hanar men det gör mig inget gillar lila bättre.
                    //Peter
                    4600L http://www.ciklid.org/forum/showthre...nganyikasj%F6n!
                    900L https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=71480
                    Källaren https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=71937

Kommentar

• Pettap
                      NCS Medlem
                      • January 2005
                      • 1385

OT är det bara jag som inte kan se repen1`s bilder? Det är bara röda kryss.
                      //Peter
                      4600L http://www.ciklid.org/forum/showthre...nganyikasj%F6n!
                      900L https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=71480
                      Källaren https://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=71937

Kommentar

• Repen1
                        Användare
                        • January 2013
                        • 877

Lite kassa bilder (det gick så fort)på "J transcriptus" fight. Slutade med dennes död. Mille
                        Dieselråttan

Kommentar

• Banderad
                          Användare
                          • February 2006
                          • 3479

Oj vilken uppgörelse. Jullar kan vara extremt tuffa mot artfränder när ett par väl bildas.

/Jocke

Kommentar

• Suma
                            Användare
                            • January 2011
                            • 606

Ursprungligen postat av Pettap
                            Jag har haft tur. Jag har två hel lila svarta hanar plus en fjolårs unge som verkar bli hel lila. Jag tror det sker slump mässigt. Min mest dominanta hane som leker av de flesta honorna är en av de lila så kanske har det betydelse. Vad jag har märkt så om en hane bara har lite gult på sig så skiftar färgen med tiden alltid åt det gula hållet dvs har den en gul fläck på bakkroppen så slutar den efter någåt år med att bli nästan helgul med lila huvud. Men de hanar som bara har gul sjärt fena och lila kropp stannar så. Hel Lila hanar (hos mig) har aldrig gula fläckar på bröstfenorna medans de med gula spettsar alltid slutar med att bli mer eller mindre gula med lila huvud eller fram kropp. Det ser man redan på ganska små yngel, gula fen spetsar då är det kört kan man säga. Inget vetenskapligt så har det blivigt hos mig. Hos mig har det varit mer sällsynt med hel gula hanar men det gör mig inget gillar lila bättre.
                            //Peter
                            Det kan nog stämma att det gula dominerar mer och mer med tiden, har tyvärr ingen hel lila svart. Det jag gilla däremot är variationen både på enskilda individer samt mellan de olika individerna...

Men nu blir det annan bild: ett Nigripinnis yngel...

Klicka på bilden för större version

Namn: 1013507.jpg
Visningar: 1
Storlek: 78,4 KB
ID: 683770

kan det vara nått annat?
                            Senast redigerad av Suma; 21 January 2013, 23:05.
                            -------------------
                            Mats

Kommentar

• DaRe
                              NCS Medlem
                              • September 2009
                              • 22830

Ursprungligen postat av Repen1
                              Lite kassa bilder (det gick så fort)på "J transcriptus" fight. Slutade med dennes död. Mille
                              Stackarn. Det ser annars ut som små ormar som åbäkar sig. Snygga fiskar helt klart.
                              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Repen1
                                Användare
                                • January 2013
                                • 877

Ursprungligen postat av Suma
                                Det kan nog stämma att det gula dominerar mer och mer med tiden, har tyvärr ingen hel lila svart. Det jag gilla däremot är variationen både på enskilda individer samt mellan de olika individerna...

Men nu blir det annan bild: ett Nigripinnis yngel...

[ATTACH=CONFIG]43081[/ATTACH]

kan det vara nått annat?
                                Syns att det är en fisk som lever där det är skumt/mörkt, vilka ögon, nästan hela skallen. Dom är jäkligt snygga, men har aldrig provat då dom inte skulle göra sej i mina Mh ljus. Mille
                                Dieselråttan

Kommentar

Arbetssätt...