Härliga färger på den burtonin Suma. På den sista bilden ser den nästan ut som en calliptera i färgen.
Tanganyika bilder utom tropheus
Kollaps
X
-
-
Grymma fiskar Astatotilapia burtoni , en gammal favorit. Nu för tiden tycker jag aggressiva munruvare är mest till besvär - mina Pseudocrenilabrus Nicolsi har jag varit tvungen att sätta i skamvrån.mvh Per
Tanganyika och Västafrika i burkarnaKommentar
-
Grymma fiskar Astatotilapia burtoni , en gammal favorit. Nu för tiden tycker jag aggressiva munruvare är mest till besvär - mina Pseudocrenilabrus Nicolsi har jag varit tvungen att sätta i skamvrån.-------------------
MatsKommentar
-
Det var på grund av mobbning av klasskamrater! Två nicolsi-honor går nu och tuggar. Den ena har ett eget akvarium eftersom hon knappt hade någon stjärtfena kvar. Den andra får gå kvar i stora akvariet. Hanen åkte in i skamvrån för att mitt 385-litersakvariet såg tomt ut - så när som på en ensam Nicolsi-hane. Varken Taeniatus-paret, lejonhuvudena eller N. transvestitusarna förmådde stå emot Nicolsi-busen utan tryckte i olika gömställen...mvh Per
Tanganyika och Västafrika i burkarnaKommentar
-
Det var på grund av mobbning av klasskamrater! Två nicolsi-honor går nu och tuggar. Den ena har ett eget akvarium eftersom hon knappt hade någon stjärtfena kvar. Den andra får gå kvar i stora akvariet. Hanen åkte in i skamvrån för att mitt 385-litersakvariet såg tomt ut - så när som på en ensam Nicolsi-hane. Varken Taeniatus-paret, lejonhuvudena eller N. transvestitusarna förmådde stå emot Nicolsi-busen utan tryckte i olika gömställen...-------------------
MatsKommentar
-
Blandad kompott från ikväll
...Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
1:a bilden var lite extra cool tycker jag. Bakgrunden framhäver färgerna i fisken tycker jag.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Lite "nya" fiskar
Frontosor, furcifer, daffodil o cyprichromis.
Jag har inte lärt mig alla namnen än.Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
-
Härliga bilder på fina fiskar jinnarparen.
Har du gått över till tanganyika?Kommentar
-
Kommentar
-
Sköna bilderKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Tackar!Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
...Mvh Anders
-
Kommentar
Kommentar