några te
Tanganyika bilder utom tropheus
Kollaps
X
-
-
-
Kommentar
-
nä det går nog 3 eller kanske 4 hannar (en som inte vågar visa sig tror jag) i ett 2meters kar de slåss som fan ibland synd man inte har en videokamera att fota fajterna för de är ju så snabba att man absolut inte har en chans med kameran möjligvis med stativ och bildsekvenstagning sen färgar de ju av på 0,3 sekunder eller nåt så det är ju inte lätt att fota dem som sagt.
är det allmänt råd att bara ha en hanne eller?Mvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Tackar.
nä det går nog 3 eller kanske 4 hannar (en som inte vågar visa sig tror jag) i ett 2meters kar de slåss som fan ibland synd man inte har en videokamera att fota fajterna för de är ju så snabba att man absolut inte har en chans med kameran möjligvis med stativ och bildsekvenstagning sen färgar de ju av på 0,3 sekunder eller nåt så det är ju inte lätt att fota dem som sagt.
är det allmänt råd att bara ha en hanne eller?Kommentar
-
har inte så många revir i akvariet utan bara ett par rejäla stenar som delar av lite i akvariet kanske funkar sämre med massa sten i har sett andra odlare som kör i princip rent akvarie.
för några år sen körde jag dem ihop med lite tuffare callochromisar och då var de alldeles för veka, det slutade med att de tynade bort blev bara en hanne kvar......nu testar jag med att köra rena xenokar med flera olika sorter i + kanske nån snäckis och julle men snäckisarna är klart dominanta och går över hela karet och vallar sina yngel utan problem, jullarna har tagit ett hörn i revir och det låter de andra fiskarna bli att simma in i.
i ett annat kar har jag 3 sorters xenos med cyprisar och jullar där slåss jullarna med cyprishannen så det ryker om det och då passar xenos på att leka brukar se rätt kul ut med dessa fullfartsattacker som cyprisarna gör på jullen men som sagt att fota en sån e ju stört omöjligt, lite likt boopsen som simmar runt i 180 hela tiden och jagar allt och allaMvh
Peter
-
-
-
Tog några bilder igår kväll:
1. Tanganicodes irsacae "Moba"
2. Julidochromis dickfeldi "Moliro
3. Cyprichromis leptosoma "Chituta Neon head"
4. Lamprologus ocellatus "Gold"
5. Neolamprologus caudopunctatus
/JockeKommentar
-
J.ornatus
...Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
vilken fining!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Skönheter Anders i Askim och Banderad!! Alltså inte ni utan fiskarnaKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Mvh
Peter
Kommentar