Tanganyika bilder utom tropheus
Kollaps
X
-
-
-
Stiliga fiskarKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
fina Jag såg att Aq.Malawi fått in de närbesläktade N.Brichardi och dessutom som VF vilket var länge sen ja såg, http://www.aquariummalawi.se/ny-s%C3...0-9-11-4427001Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
tack.
Ja det är väl inte varje dag man hittar VF av den arten så sett, men det är ju viktigt att man fångar vanliga arter med. Tycker nästan det är ännu viktigare att tex. brichardin, eller tex. vanlig palettciklid P. pulcher säljs som VF emellanåt eftersom att man behöver få in lite "friskt" blod till de annars ganska hårt odlade stammarna av just sådana här vanliga, billiga och lättodlade arter.Kommentar
-
tack.
Ja det är väl inte varje dag man hittar VF av den arten så sett, men det är ju viktigt att man fångar vanliga arter med. Tycker nästan det är ännu viktigare att tex. brichardin, eller tex. vanlig palettciklid P. pulcher säljs som VF emellanåt eftersom att man behöver få in lite "friskt" blod till de annars ganska hårt odlade stammarna av just sådana här vanliga, billiga och lättodlade arter.Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Själv har jag tack och lov inte sett några "defekta" prinsessor i handeln men som sagt man behöver ju inte vara en raketforskare för att fatta att om man aldrig tillför VF så kommer ju tillslut fiskarna se ut som i Simpsons!Kommentar
-
ok min tur nu då, bilder av skiftande kvalite och skitiga rutor men man e ju lite latMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
-
Provar en bild här jag också.
Svårfotade rackare det här till och med troffar är stillsamma fiskar i jämförelse med dessa, mer än hälften av bilderna består av en stjärtfena eller bara grus????Senast redigerad av tege; 27 November 2011, 13:16.Kommentar
-
Kommentar
-
-
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Får väl bjuda på en bild på en av mina VF Calvus då :
Och en liten frontosa : =)
Mvh JohanKommentar
Kommentar