Riktigt kul tråd-och bonus för bilden framifrån. Kul med sådan fiskbilder.
Tanganyika bilder utom tropheus
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Han har en hel del man gärna hade haft i sina egna baljor, ja!!
Kör på med några bilder till.
I tur och ordning:
Petrochromis sp. Yellow Moshi från AquaTreff´s försäljningskar på Ciklidmässan i Duisburg -09.
Raritet från ett utställningskar på samma mässa. Mig veterligen ingen som har i Sverige? Fanns till salu hos AquaTreff, men det prioriterades andra inköp... Nån som kan säga vad det är? Jag vet, men håller det för mig själv ett tag
Ännu en raritet från samma resa, denna hos numera insomnade AquaFarm (snyft). Nån som vet vad det är? Bröstfenorna en ledtrådMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Vilken toppentråd ni kört igång och vilka bilder...........
Håller helt klart med om att det blir för mycket =Tropheus så fort man snackar Tanganyika. Sjön har så väldigt mycket annat häftigt att erbjuda.Kommentar
-
Den sista firren är en Neolamprologus pectoralis och kännetecknas av sina stora bröstfenor. ´pectoralis´ betyder väl just nåt sådant om jag inte minns fel? Men det kan säkert du svara på?!Kommentar
-
Helt rätt! Tyvärr kommer jag inte ihåg vilken art det rör sig om just nu, hittar inte länken till odlarens hemsida.
Den sista firren är en Neolamprologus pectoralis och kännetecknas av sina stora bröstfenor. ´pectoralis´ betyder väl just nåt sådant om jag inte minns fel? Men det kan säkert du svara på?!Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
N. pectoralis finns med i artregistret både här på NCS och ciklider.se, men jag tror det är fel firre som är avbildad på båda ställena. Förvisso ett ungdjur på bilderna, men N. pectoralis är mycket mer långsträckt och har enormt stora bröstfenor, inte att ta miste på!
Nu frångår vi ämnet med bilder på Tanganyika-firrar. Nån annan får bidra med bilder, har själv inte så många fler att lägga upp.Kommentar
-
Kommentar
-
Jo, jag har någon bild på en ruvande hona osså Hittar inte adressen till odlaren, du får gärna PM:a mig. Eller lägga länken här i forumet, han hade en hel del annat skoj! Inte omöjligt att det blir en ny tur till Duisburg framåt höstkanten...Kommentar
-
Jepp, sände Dig ett PM. Och javisst, det planeras resa till hösten .mvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Kanon tråd, fina bilder och fiskar ni bidrar med!!!
Några bilder till...
Bild 1: Altolamprologus.Compresiceps.Chaitica.Yellow
Bild 2: Eretmodus.cyanostictus.Zambia.Blue Spot
Bild 3: Xenotilapia.Spilopterus.Mabilibili4620l Tropheus med blandad Tanganyika...
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2853371Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Att fenan är lite genomskinlig och att man ser firren bakom genom fenan ger verkligen dynamik i bilden.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Detta är hopplöst. Efter ett år+ med endast en burk och en art har denna tråd lyckats att övertala mig att skaffa en bland burk utan troffar. Ni har skickat sa jakla fina bilder. Helt otroligt! Ska fundera pa detta nu och undersoka vad som ar bra kombinationer av fisk in en lagomt stor burk.
Ibland undrar jag om jag nagonsin kan lamna denna sjo? Jag menar - en burk med Discus vore tamefan genialiskt men .... nej Tanganyika blir det (Skrattar)Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
Kommentar