Tanganyika bilder utom tropheus
Kollaps
X
-
-
Häftig firre, tyvärr kan jag inte svara på hur vanligt det är men jag tippar på att det är ovanligt, jag har inte heller sett det.Kommentar
-
Vackra bilderKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Har heller aldrig sett det på "leptosama" gärna en uppdatering på ynglerna sen. MilleDieselråttanKommentar
-
-
wow!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
grym bild!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
[ATTACH=CONFIG]52025[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]52026[/ATTACH]
Har en leptosoma malasa island hona med mörka fläckar på kroppen. Hon går nu med rom vilket ska bli intressant och se om ynglen får dessa fläckar.
Hur vanligt är det? Aldrig sett det på mina andra leptosomer, har ändå fått ca 40 yngel.
Jag har köpt VF O. nasuta Mabilibili OB och även på dessa växer den svarta fläcken efter hand. Fenorna kan också bli deformerade. Detsamma gäller även OB-tecknade Tropheus moorii Kalambo OB / "Golden Kalambo" vad jag förstår?
Jag är inne på att vi kanske betalar dyra pengar för en genetisk(?) defekt? I vissa fall en väldigt snygg defekt (tycker jag, vet att det råder delade meningar om det), men går det överstyr ser det rent ut sagt för j-vligt ut!
Startade en tråd i ämnet för ett tag sen: https://www.ciklid.org/forum/showthr...anyikaciklider Vidare diskussioner kan förslagsvis fortsätta där och inte i denna Bild-tråd :-)Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
-
-
Fantastisk fin firre!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
Kommentar