Tanganyika bilder utom tropheus
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Oj vad det var nära att jag köpte ett gäng av dom här när jag var i Nol. Riktigt läckra och skulle vilja ha, men nu har jag ju mina Ocellatus och tror nog det skulle bli livat värre.Kommentar
-
Detta är en annorlunda art också än kolonilekarna. Denna arten leker i par, var för sig. Men de är jäkligt roliga, så pass så att jag funderar på att försöka få tag i ett VF-par och se om det går att sprida nya fina caudopunctatus över landetKommentar
-
Lite off-topic: Vad heter grusen du har i akvariet och var köper man det?Kommentar
-
Faktiskt en av de lättaste Lamprologusarna att se könsskillnaden på. Hanen får en gul söm i stjärtfenan vilket honan saknar. Funkar även i affären redan som ganska små. Därmed inte sagt att det räcker med att köpa en av varje, två blir inte alltid ett par...
Lite off-topic: Vad heter grusen du har i akvariet och var köper man det?
Gruset är "ciklidsand", sånt med kalk i. Köpte gruset i Nol, men det borde ju finnas på de flesta ställena.Kommentar
-
Klockren hona och hane på bild 8:
Kommentar
-
Upptäckte ett fel (?) i vårt artregister när jag skulle lägga in en bild på en "kusin" till Neolamprologus caudopunctatus . N. leloupi står av någon anledning som Lamprologus?! Ska enligt Fishbase vara Neolamprologus och vid en snabb jämförelse kan det inte vara någon tvekan om att de åtminstone skall tillhöra samma släkte?Kommentar
-
Det blir tokigt om man försöker skriva in rätt namn här i forumet: Neo Lamprologus leloupi .Kommentar
-
Mina Lepidiolamprologus boulengeri leker igen. De har yngel som är dryga cm stora. Snäckskalens öppning var mot frontrutan, så det var intressant att beskåda leken. Men så fort kameran var i närheten så försvann hanen. Det blev lite tungt att hålla kameran stilla så att de inte blev skrämda! Några timmar senare så hade de vänt snäckorna så att öppningen var mot bakrutan. Får väl hoppas att det blir yngel av denna lek. Tror att jag måste plocka upp den nuvarande kullen.
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Vet du fångstplats på dessa Wille?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
De fångades på Arken Fyra Tassar i Linköping!
Vet faktiskt inte, men tror att grossisten Akvarieteknik inte heller vet!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Trevlig film hur som hellst!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Mina Lepidiolamprologus boulengeri leker igen. De har yngel som är dryga cm stora. Snäckskalens öppning var mot frontrutan, så det var intressant att beskåda leken. Men så fort kameran var i närheten så försvann hanen. Det blev lite tungt att hålla kameran stilla så att de inte blev skrämda! Några timmar senare så hade de vänt snäckorna så att öppningen var mot bakrutan. Får väl hoppas att det blir yngel av denna lek. Tror att jag måste plocka upp den nuvarande kullen.
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar