If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Jo, paret har fått ett eget kar nu och börjat producera yngel. Riktigt skarpa i färgerna. Helt klart en underskattad Julle.
/Jocke
Aah, det var kul att se lite J. dickfeldi!
Precis som du säger, det är en mycket underskattad julle. Många tycker den är "grå" och trist i färgerna, men J.d. visar upp ett fint spektrum av fint färgade prickar och fläckar, bara man tar sig tid att betrakta dessa små juveler. Det är en av mina favoritjullar!
Slänger in ett par pilder också.
Aah, det var kul att se lite J. dickfeldi!
Precis som du säger, det är en mycket underskattad julle. Många tycker den är "grå" och trist i färgerna, men J.d. visar upp ett fint spektrum av fint färgade prickar och fläckar, bara man tar sig tid att betrakta dessa små juveler. Det är en av mina favoritjullar!
Slänger in ett par pilder också.
Härliga bilder Mats!
Vet du något om fångstplats för dessa?
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Vi saknar bild på hane och hona av denna (Moliro varianten)
kanske för att det är hyffsat svårt att skilja på könen utan att lyfta upp dem och vända på dem, sen måste man ju separera dem för att veta vem som är vem och vem vill separera ett fungerande julidochromis lekpar?
Hmm, Då kanske det inte är så noga och istället kunde vi just visa på två som ser lika ut så folk ser att könen är så pass lika som de är.
Först vill jag bara säga; vilken toppenfin bild på de lekande E. cyanostictus:arna! Härligt att se, Chas!
Sedan lite meningslöst skit om kön på bilderna på J. dickfeldi i inlägg. 245;
Bild 1; Hona i förgrunden.
Bild 2, 3 och 4; Hane.
Bild 5; Yngel.
Bild 6; Hona.
Vad det är för fångstplats på dessa har jag inte kunnat ta reda på, men det är den här lite mörkare varianten, som har en bitvis svart överläpp, som en mustasch ungefär, man ser detta ganska tydligt på hanen.
Kommentar