Hmm, ska till Öland i slutet av april. Kan hända att jag försöker få med mig lite hem. Kan dock bli en aning pinsamt eftersom jag ska dit med jobbet. Men va faen, e ju redan idiotförklarad så vad spelar det för roll :-) I en perfekt värld blir det ett besök hos dig osså.
Tanganyika bilder utom tropheus
Kollaps
X
-
-
Hmm, ska till Öland i slutet av april. Kan hända att jag försöker få med mig lite hem. Kan dock bli en aning pinsamt eftersom jag ska dit med jobbet. Men va faen, e ju redan idiotförklarad så vad spelar det för roll :-) I en perfekt värld blir det ett besök hos dig osså.
Du lär väl ha vägarna förbi Blekinge med antar jag Pigge. Så du är välkommen till J-hus med om du har tid.
/JockeKommentar
-
Tack för positiv respons på bilderna på J. ornatus.
Mikael: lokalvarianten är Dansk.
Efterlyser sedan en tid den gamla goa 70-tals ornatusen som var väldigt gul med svarta hela band men detta är inte lätt att hitta.
Påstås att denna inte går att finna i sjön alt. att det inte fångas fisk på dessa platser längre.
Målet är att hitta och få fram en stabil stam med dessa juveler.
Så finns det någon med "bra" ornatus så är det bara att höra av sig.Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
Tack för positiv respons på bilderna på J. ornatus.
Mikael: lokalvarianten är Dansk.
Efterlyser sedan en tid den gamla goa 70-tals ornatusen som var väldigt gul med svarta hela band men detta är inte lätt att hitta.
Påstås att denna inte går att finna i sjön alt. att det inte fångas fisk på dessa platser längre.
Målet är att hitta och få fram en stabil stam med dessa juveler.
Så finns det någon med "bra" ornatus så är det bara att höra av sig.Kommentar
-
Jag köpte ett litet gäng hos Mal-Ta-Vi, Tyskland i höstas från Uvira. De påminner mycket om de J. ornatus jag minns från förr (80-talet). Jag har några halvtaskiga bilder nånstans i datorn på dem som inte gör dom rättvisa. Har inga yngel att undvara, men tror den finns i handeln i Sverige.Mvh Anders
Cyathopharynx foae Sibwesa, Cyprichromis microlepidotus Bulu point, Cyprichromis coluratus Mbita, Xenotilapia papilio Tembwe Deux, Xenotilapia ochrogenys Kigoma, Tanganicodus irsacae Mabilibili, Phyllonemus typus.Kommentar
-
du e välkommen bara hojta så jag e på platsMvh
Peter
don´t drink water-fish ..... in it!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
In med bilderna i artreg tävlingen!!
Vi har nästan inga på Benthochromis tricoti
detsamma med:
Cyprichromis coloratus
det ryms lätt 6 nya bilder vardera för dessa arter dvs 12 poäng i tävlingen. Det skulle placera dig först.
Artbeskrivning på den senare ger 2 poäng till 14 totalt.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
-
Härliga bilder!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Jag satt och tittade i den här bildtråden och funderade tillbaka på det 960-kar jag hade för några år sedan med Tanganyka. Tyvärr var ju detta innan man köpte sig en vettig kamera så bilderna som följer är riktigt kassa - men man kan ju kanske kolla ändå..?
Minns också den cyanodust som uppstod ett tag när karet var hyfsat nystartat - men som Lasse Forsberg hjälpte mig att få bort genom att tipsa om en liten dos KNO3 under någon månad. Efter ytterligare några veckor "satte sig" karet och cyanon försvann, för att aldrig återkomma.
Jag börjar med några bilder på Neolamprologus gracilis - som efter en tid byggde upp en enastående koloni i karet.
Kommentar
-
-
Här är några bilder på Lamprologus ocellatus . En bild där är ganska skön - jag matade med räkrom, som blev en succé!Kommentar
Kommentar