Hur lägger man upp foto?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

Hur lägger man upp foto?

Hej!
    Någon här som vet hur man lägger upp foton på sina fiskar? jag tänkte lägga upp lite bilder på min fjärilar i tråden om fjärilsciklider, har inte hittat den länk Ola talade om?? /
  • Joakim Draktoft
    NCS Medlem
    • April 2002
    • 7334

Ursprungligen postat av annmari
    Hej!
    Någon här som vet hur man lägger upp foton på sina fiskar? jag tänkte lägga upp lite bilder på min fjärilar i tråden om fjärilsciklider, har inte hittat den länk Ola talade om?? /
    Läs här under länken FAQ hur man gör för att bifoga bilder.
    Joakim Draktoft
    f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

Ann Mari.

Tryck på "Svara" ett inlägg i en tråd. När du får upp skrivrutan så går du ned en bit på sidan och där finns det ett val som heter "Hantera bifogade filer".

Den klickar du på och ett popup fönster kommer där du kan göra val. Där väljer du att klicka på "Choose file/Välj fil". Leta reda på ditt foto ladda upp det. Se till att det har rätt storlek och rätt format (till exempel "jpg").

När du lagt till de foton du vill ha i ditt meddelande så klickar du på "Stäng fönster".

Nu kan du skriva i ditt inlägg vad du nu vill svara med eller beskriva.
      Senast redigerad av StefanL; 11 February 2011, 20:50.

Kommentar

• Gäst

Hej!
        Joakim Stefan, det var ett tag sen ni håller fortfarande på med ciklider? roligt tack för tipset, lyckas jag så lägger jag upp lite bilder på fjärilar imorgon /

Kommentar

• StefanL
          Användare
          • August 2002
          • 10784

Jajjemen. Håller fortfarande på med ciklider men nu i mycket begränsad upplaga. Har ett 540 med Tropheus för tillfället men de blir nog sålda imorrn. Då kommer det in Malawi igen...

Lägg upp lite fjärilbilder. De är vackra och det skrivs alldeles för lite om dem och andra arter som t ex Apistogramma.

Kommentar

• Gäst

Hej!
            Jag lägger up bilder imorgon Stefan man är ju ingen fotograf precis men ska göra mitt bästa, /

Kommentar

• StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10784

Har ingen som helst betydelse. Forumet har ingen tävling om snyggaste fotot.
              Tävla om foto kan man däremot göra i Fototävlingen...

Så ös på med dina foton. Det blir säkert bra.

Kommentar

• Ulf M.
                Användare
                • December 2006
                • 53

Hej!

När jag försöker ladda upp en jpg-bild får jag ett meddelande efter en stund att uppladdningen misslyckades. Vad gör jag för fel?

Mvh Ulf

Kommentar

• DaRe
                  NCS Medlem
                  • September 2009
                  • 22830

Filen ska ha filändelse .jpg och max 2MB. Då skalas den automatiskt ned till den storlek du har rätt till, jag tror runt 285 kB om din bild redan har den storleken skalas den inte alls.
                  undvik åäö i filnamnet det kan ställa till problem.
                  Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
                  Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

Arbetssätt...