If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ytterligare en fundering kring ämnet. Om jag nu ska ha runt 3000l i ett rum på 15kvm som planerat så borde de bildas en del fukt, gör det något eller borde jag kasta in en avfuktare lr dyl??
Ok. Men tror du de skulle bli såpass mycket fukt att tapeter o sånt kan ta skada??
Trist med fuktskador då de är en hyreslägenhet
Vi blir förresten "grannar" Flyttar till Åtvid.
Ang försäkringen så var jag också i kontakt med folksam för bara några veckor sedan och enligt dom så skall alla skador upp till 100000 (1500 självrisk) täckas av min sk. "drulleförsäkring" och fuktskador av min hemförsäkring. Så några andra tillägg utöver "drulleförsäkringen" som förövrigt ingår om man är två som är metallanslutna skall inte behövas.
Det skall absolut inte vara några svårigheter att få detta på försäkringen och det fanns inga begränsningar i antal liter.
Skulle jag vara klantig nog att ställa så tunga akvarier på golvet så det ger vika så är det också under "drulle".
Ser därför ingen anledning att säkra upp huset om man inte har ett renodlat akvarierum med mycket avdunstning...
Personligen känner jag att försäkring inte spelar all roll. Visst man har ju det skyddet, men att gå igenom eländet med en fuktskada som tar 6-12 månader att fixa och fuktfläcktar, damm och skit under den tiden. Samt att man aldrig är överens om ersättningsvärdet så skulle jag nog ändå ta en funderare generellt så man känner sig så säker man kan.
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Kommentar