Hittar inga som finns i Mehico dock:
CA film: Mexico
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Hittar inga som finns i Mehico dock:
http://www.fishbase.se/nomenclature/...us=MoenkhausiaKommentar
-
Kommentar
-
Jo jag känner mig också rätt övertygad. Tråkigt att den inte verkar gå att få tag på.
Hittar ni den någonstans är jag intresserad.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Jag är nu rätt säker på att det är Astyanax aeneus på grund av var filmen spelades in (Södra Mexico).
Mexico has three species of Astyanax. A. mexicanus in the North, A. aeneus in the southern portion, and A. altior on Yucatan. A. armandoi is likely a synonym of A. aeneus (the only difference is the fleshy lower lip, which many characids express under hypoxic conditions). In southern Central America you will also find A. nasutus and A. orthodus.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Min röst går på Astyanax mexicanus.
Mycket snygga.. Hadde köpt sånna direkt om jag hadde hittat dom.Kommentar
-
Norsk flaggtetra/ Buenos Aires-tetra är likartad och ett vettigt alternativ bland vanliga firrar. http://www.fishbase.se/Summary/speci...i&lang=English
Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
aja dom är väldigt snarlika alla dom arterna så det kan ju vara vilka som kanske rent av är det olika arter på videon oxå...CAKommentar
-
Härliga bilder från mexico. Får lust att sälja akvariumen å köpa en snorkel å dra dit. Fiskar gör sig klart bäst i egen bäck.Kommentar
-
720liter CA
Herichthys cyanoguttatus,
Parachromis loisellei
375liter (inte bestämt vad jag ska ha i än)
250liter CA
cichlasoma salvini "nototun" f2 yngel
Thorichthys meekii yngel
Herichthys Carpinte ungdjurKommentar
Kommentar