Odlingsställning för 720 L i trä.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Robals
    Användare
    • December 2010
    • 3

Odlingsställning för 720 L i trä.

Jag tänkte bygga ett par odlingsställningar (två plan) till mina 720l alu kar.
    Någon som har gjort detta innan och vet om det håller och vad för material man behöver för att det skall hålla isf, kanske till och med en ritning.
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Välkommen hit. Jag har tyvärr ingen ritning, men har byggt en ställning för ett 430. Det finns ett par trådar här som kan vara intressanta för dig:
    Hej! Har tänkt bygga en träställning till ett akvarium på ca 300 liter. Jag vill få plats med ett mindra akvarium på runt 200 liter under och har därför tänkt bygga en ställning som är ca 1 meter hög. 200 liters karet tänker jag bara ställa på golvet under då jag ändå bara tänker dra upp yngel i det. Min plan är att bygga

hejsan Var inne på länken där Wilhelm ska bygga en ställning till sina 720 liters kar och tänkte att nu sjutton ska jag ta tag i bygga en egen ställning till mina 2 222 liters kar. Här kommer några bilder på bygget som tog ca 3 timmar att göra. Virket blev över ifrån friggebods-bygget i höstas och är 45*95. Det är ingen
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

Arbetssätt...