Mitt akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • moroder
    Användare
    • February 2011
    • 5

    Mitt akvarium

    Efter ett önskemål om bilder på mitt akvarium jag precis startat upp kommer här några...

    Just nu har jag bara flyttat över mina fiskar från mitt gamla 540 liters. Det som simmar i det nya (1125 liter) är:

    4 Skivtetror
    2 Papegojciklider
    1 Påfågelciklid
    1 Hajmal
    1 Pleco

    Jag vet inte riktigt vad jag tänkt mig att ha i det så jag vill gärna ha förslag, har inte så jättebra kännedom om "roliga" fiskar.

    Vill inte ha för stora fiskar...max 30 cm...hajmalen åtog jag mig då den gick i ett mycket mindre akvarium för att "rädda den". Sen har jag haft en Påfågelciklid till men den dog tyvärr...så jag har väl tanken att köpa en kompis till den som är kvar. Annars är jag öppen för tips....men inga speciellt "aggresiva".

    Har inte heller inrett det som jag tänkt riktigt utan för tillfället bara flyttat över den gamla inredningen...blev lite tomt =)

    Men som sagt förslag på fiskar mottags gärna =)
    Senast redigerad av moroder; 07 February 2011, 23:03.
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

    #2
    Läckert och läckra tetror, var köpte du dem? Massor med potential med det akvariet! Ta en titt i CA bilder tråden så får du massor med inspiration till firrar.
    Mer inredning. sten rötter grenar!

    Annars kan jag rekommendera jordätare som är riktigt granna och intressanta.

    youtube tycker jag också är riktigt bra för att få inspiration. En film säger mer en 1000 bilder som säger mer än 1000 ord.

    Mitt 935 liters:



    Senast redigerad av DaRe; 08 February 2011, 08:06.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

    Kommentar

    • Bjorn
      Användare
      • October 2009
      • 939

      #3
      Woaw!
      Newbie December 2009
      Malawi: 450 liter
      Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano

      Järfälla/Stockholm

      Kommentar

      • moroder
        Användare
        • February 2011
        • 5

        #4
        Tackar...tetrorna köpte jag i skövde på zooaffären där inne i stan, minns ej vad den heter nu. Men dom var fullvuxna då jag köpte dom. Tyvärr äter dom upp alla växter =)

        Jordätarna var coola!

        Har kollat igenom en hel del bilder nu...finns många fina! Tänkte ta en sväng ner till Åleds akvarium och kolla vad han har...verkar som det finns en hel del lite ovanliga där.

        Kommentar

        • DaRe
          NCS Medlem
          • September 2009
          • 22830

          #5
          Det är silverdollartetror eller skivtetror som du skriver och de äter allt i växtväg. De brukar vara riktigt dyra så om du vill bli av med dem så går de säkert att sälja.
          Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

          ///David
          Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

          Kommentar

          • moroder
            Användare
            • February 2011
            • 5

            #6
            Ursprungligen postat av DRE
            Det är silverdollartetror eller skivtetror som du skriver och de äter allt i växtväg. De brukar vara riktigt dyra så om du vill bli av med dem så går de säkert att sälja.
            Okej, jag gav 500 kr för de 4..vet inte om det var ett bra pris? Vill dock behålla dem =)

            Kommentar

            • DaRe
              NCS Medlem
              • September 2009
              • 22830

              #7
              Det är nog ett bra pris i alla fall inte dyrt. Snygga är de i alla fall. Kör på sten och stubbe inredning med andra ord.
              Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

              ///David
              Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

              Kommentar

              Arbetssätt...