Frontosa hane med stora problem:(

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aqualux Frontosa
    Användare
    • September 2005
    • 48

Frontosa hane med stora problem:(

Jag har en 25-30 cm´s frontosa burundi hane som minst sagt mår halvkasst.

Har de senaste halvåret eller kanske rent av ett år (tiden går) simmat med huvet ner i sanden & kröker sig i hela kroppen....

Det är inte att den har svalt luft så den står å kämpar neråt som en kork...detta är något anat som jag aldrig sett innan....

Han får lite stryk av honorna & har tappat dom fina fenorna ganska mkt...Den äter som den ska & är alltid med vid matning, men istället för att ställa sig i sin håla efteråt så flackar den runt & dansar runt med huvet neråt & böjer sig som en banan till & från.

Kan man råda bot på detta?

Nån som vatt med om nått liknande ?

Vill ju inte bli av med den helst men de e inge roligt att ha den som den är heller då den ser aningen sjuk ut.

MVH
    Söker AQUALUX!!
  • Anna Österman
    Användare
    • March 2006
    • 282

Svårt att svara på utan att ha sett fisken. Kanske kan någon hjälpa dig i frontosatråden:

Testar om det finns intresse av en Frontosatråd. Vad har ni för sorter och erfarenheter? Här kommer lite bilder på Kitumba.
    Fiskar är vänner-inte mat!

Kommentar

• cf.akvarielagret
      Användare
      • April 2002
      • 5028

Ursprungligen postat av Aqualux Frontosa
      Jag har en 25-30 cm´s frontosa burundi hane som minst sagt mår halvkasst.

Har de senaste halvåret eller kanske rent av ett år (tiden går) simmat med huvet ner i sanden & kröker sig i hela kroppen....

Det är inte att den har svalt luft så den står å kämpar neråt som en kork...detta är något anat som jag aldrig sett innan....

Han får lite stryk av honorna & har tappat dom fina fenorna ganska mkt...Den äter som den ska & är alltid med vid matning, men istället för att ställa sig i sin håla efteråt så flackar den runt & dansar runt med huvet neråt & böjer sig som en banan till & från.

Kan man råda bot på detta?

Nån som vatt med om nått liknande ?

Vill ju inte bli av med den helst men de e inge roligt att ha den som den är heller då den ser aningen sjuk ut.

MVH
      Det diskuterades ganska mycket förr 10-20 år sedan
      att VF fick detta problem

att dom svalt luft tror jag inte på

Möjligen har dom fått problem när man tar upp dom från djupare vatten

annars kan det vara förstoppning som trycker på simblåsan
      jag är Ateist
      men Gud talade till mig
      Gud är stor
      jag frågade hur stor ? inget svar
      han kanske behövde låna toaletten

Kommentar