killis i stockholm ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • spix

    killis i stockholm ?

    hej jag har hållit på med ciklider nu i snart tio år o har tappat gnistan lite
    så tänkte tessta nått nytt ..
    o har blivit lite intreserad av dessa små juveler (killis)
    är det nån som vet någon butik i stockholms trakten som har några sådana djur ?
    eller privat prson som ska sälja av lite så kan ni ju skriva ett inlägg
    mvh markus.



  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

    #2
    Stockholm har till och med en relativt aktiv killigrupp. Vi har möte imorgon (onsdag). Jag mejlar över lite info.

    Mvh.

    Ola
    Med vänliga hälsningar

    Ola

    Kommentar

    • spix

      #3
      tack så mycket ola
      nån mer som har några råd om vart man kan få fatt i killis ?

      Kommentar

      • Melina
        Användare
        • June 2002
        • 55

        #4
        Hejsan,
        Akvarieleasing i Sundbyberg har flera arter av killi inne nu. De har en otroligt vacker och färgglad killi (blir nog inte så stora, bara några cm) som jag är jättesugen på att köpa, kommer inte ihåg vad den heter men den är i ett akvarium i "dvärgciklids-avdelningen". Dessutom har de bra priser på sina killis. Åk och dit och kolla. Om du är ute efter nån speciell art kan du nog beställa hos dem också.

        Lycka till!
        Hälsningar Melina
        Mvh Melina

        Kommentar

        • Ola Svensson
          Användare
          • April 2002
          • 14633

          #5
          Även akvarielagret har. Både lagret och Leasing ger rabatt till NCS' medlemmar. Om du bara rör dig centralt så har även Mammut Zoo ibland. Som medlem i SKS så kan du köpa billigt från medlemmar som anonserar i killibladet www.killi.net/sks

          Mvh.

          Ola
          Med vänliga hälsningar

          Ola

          Kommentar

          • spix

            #6
            kanon nu har jag nått att gå på ni ska ha ett stort tack !!!


            Kommentar

            • Hagge
              Användare
              • January 2003
              • 432

              #7
              Det brukar gå utmärkt att köpa ägg ganska billigt av andra privatpersoner. Gäller inte alla arter naturligtvis. Man kan skicka dessa ägg med brev, sen är det ju lite roligt och spännande att "kläcka" dem själv också

              Jag har själv börjat så smått (med betoning på smått) med killis. Har vuxna F.gardneri som jag tänkte försöka leka av. Dessutom har jag fått sisådär 30 ägg av N.rachovii som jag skall begjuta med vatten om ungefär en månad. Skall bli roligt att se vad ... eller snarare om det blir nåt.

              Vänliga hälsningar

              F.H.
              /Fredrik

              Kommentar

              Arbetssätt...