Hm, det är lite svårt att säga vilken som är favorit... Ornatipinnisen är en favorit (eftersom jag lyckats odla den och den är relativt aktiv), mina viltfångade Lapradei är otroligt vackra men väldigt tråkiga, Weeksii är väldigt snygga oxså med väldigt skygga så man ser dom så sällan. Det är lättare att säga vilken jag gillar minst å det är senegalusen.
Om jag skulle rekommendera nån så skulle jag nog säga Delhezi. Ganska aktiva, kan ha väldigt fint mönster (gäller att få tag i fina), inte allt för stora i munnen så man kan ha dom tillsammans med lite mindre fiskar (dock inte för små). Förrutom den så skulle jag oxså säga weeksii och mokelembembe, båda väldigt snygga. Dock skygga och svåra att få tag i....
Om jag skulle rekommendera nån så skulle jag nog säga Delhezi. Ganska aktiva, kan ha väldigt fint mönster (gäller att få tag i fina), inte allt för stora i munnen så man kan ha dom tillsammans med lite mindre fiskar (dock inte för små). Förrutom den så skulle jag oxså säga weeksii och mokelembembe, båda väldigt snygga. Dock skygga och svåra att få tag i....
Kommentar