Camallanus

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

Camallanus

Nu har jag åkt på eländet igen. I ett 430 liters. Det är en boliviansk fjäril som uppvisar sjukdomstecknen tydligast men även nyckelhålen är mörkfärgade och skygga/trötta. Bolivianen har också de röda spröten. Medicinerade idag och beställde mer på pwss så jag kan medicinera igen om 3 veckor.

Jag hade 2 krabbor i det karet som jag nu har flyttat. Frågan är om de kan ha tagit med sig smittan till nästa akvarium? Fisktomt just nu, men man kanske ska medicinera i alla fall?! Åsikter?
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
  • Ola Svensson
    Användare
    • April 2002
    • 14633

Ursprungligen postat av DRE
    Nu har jag åkt på eländet igen. I ett 430 liters. Det är en boliviansk fjäril som uppvisar sjukdomstecknen tydligast men även nyckelhålen är mörkfärgade och skygga/trötta. Bolivianen har också de röda spröten. Medicinerade idag och beställde mer på pwss så jag kan medicinera igen om 3 veckor.

Jag hade 2 krabbor i det karet som jag nu har flyttat. Frågan är om de kan ha tagit med sig smittan till nästa akvarium? Fisktomt just nu, men man kanske ska medicinera i alla fall?! Åsikter?
    usch, de är äckliga. Jag har väldigt svårt att tro att de går på krabbor utan du borde kunna vänta ut dem och ha i fisk om några veckor. Dessutom dödar väl medicinen garanterat krabborna eller?
    Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22830

Ja det kanske medicinen gör. Jag har medicinerat 430 liters karet men inte 280 liters där krabborna går. Jag avvaktar i det akvariet ett tag i alla fall.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• plåtis
        Användare
        • June 2002
        • 212

Var har du för medicin.. Hade problem med denna mask för några år sen Fick använda Neguvon till det men det vill jag inte använda en gång till. Vet nu hur farligt det är.
        Lasse.H

Kommentar

Arbetssätt...