Kör på med lite VF ifrån 1200 karet............
Diskusbilder
Kollaps
X
-
-
Bilder som dessa kan få mig att byta religion. VF discus är den discus som sätter standarden. Riktigt fina.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
-
Kommentar
-
-
Fan vad man blir sugen efter dessa underbara bilder. Gillar skarp "Clementin"...man kanske ska skrota Malawiburken.
Finns det nån "gyllene" regel att man ska ha X antal diskusar?
/BosseKommentar
-
Men om det nu finns någon "gyllene" regel brukar man säga 50l/fullvuxen diskus. När jag köpte mina blev det 12st i storleken 6-7cm (karet är på drygt 300 liter). Då kör jag på ett bb-kar. Om man väljer att köpa mindre fiskar får du räkna med att ett fåtal hamnar efter i växten och t.o.m. tynar bort under resan till vuxna fiskar. Jag har 9 fiskar kvar och nu är de åtminstone dubbelt så stora mot vad de var när jag köpte dem.
Jag rekommenderar dock diskusar, riktigt trevliga fiskar!
/JockeKommentar
-
Några bilder på mina diskus, som för tillfället går tillsammans med Channa pleurophtalma. För er som inte redan vet så är Anostomus anostomus inget bra sällskap till diskus.Kommentar
-
De skulle gärna få simma i mina kar!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Det blev några bilder idag när det var dax för städning. All kommer från olika fångstlokaler i Alenquerområdet.Kommentar
-
-
Tjusigt värre, Kaj!Kommentar
-
Kommentar
-
Stiliga Kaj,
Sådana firrar får mer än gärna simma med mina Guianacaras här hemma. Skulle vara klockrent!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
Kommentar