Tack vara lite stöttning med testning från Nasso så finns nu stöd för Tapatalk i forumet.
Artregister och forum för iphone & Andriod
Kollaps
X
-
-
Läser tråden och ser ett gyllene tillfälle att starta upp ett litet hobbyprojekt.
Tänker mig en lokal native app med hierarkin och en sökfunktion, dvs artregister.
Lokal databas men som skall gå att uppdatera remote.
I första hand iPhone (som jag själv använder) men även Android som har en hel del användare också.
En förutsättning är att det går att samordna med ciklid.se så att jag kan ta del av databasen och kanske på sikt lösa det så att man kan "dumpa" artdatabasen till sqlite för remote distribution då och då när den uppdateras.
Vad tror ni? Skulle det vara intressant?
//Jonas540 (180x60x50) under uppbyggnad
30L Nano under planering
Drömmer om ett NanorevKommentar
-
Jahapp, då blev man drygt 20 spänn fattigare... samtidigt som man sitter i bilkö på Vallhallavägen. :-) Snyggt med meddelandet i Safari att det fantes en App... och den verkar vara riktig trevlig.Newbie December 2009
Malawi: 450 liter
Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano
Järfälla/StockholmKommentar
-
Första mötet med Tapatalk tog mig 2 minuter att komma igång.... och 15 minuter att klura ut hur jag kunde köra forumet utan att behöva logga in varje gång (samtidigt som jag kröp hemmåt i bilköerna som trafikverkets lek med trafikljusen skapade idag. :-) )
Rekommenderas varmt:
Tapatalk connects to over 200,000 online forums worldwide. Post easily with unlimited Photo and Video sharing and instant push notifications. Tapatalk forever change the way you interact with online forums on mobile. Bonus: Tapatalk works great for RSS / blogs too! Here are some of the top sites a…Newbie December 2009
-
Tapatalk funkar riktigt bra på iPad också! :-)Newbie December 2009
-
Har nu byggt en grundstruktur som fungerar till en artregisterapp. Fördelen med den är väl att man får rätt look and feel som övriga appar och att det blir bra mycket snabbare än att surfa med smartphonens webbläsare.
I nuläget endast för iPhone men jag har valt en utvecklingsplattform där man även kompilerar till Android, se länken för lite mer info. Dvs att få ut den för Android skall vara en smal sak. Min sambo har en HTC så jag får väl testa på den :-)
Det enda som återstår är att jag får ta del av den riktiga databasen så att jag kan fylla appen med information och bilder. Samt lite framtida samarbete med webbansvarig så att man kan bygga lite funktioner för remote uppdatering för att hålla den lokala databasen synkad.
Så bollen ligger nu hos er medlemmar och styrelsen om ni vill ha den eller inte :-)
Lite information och skrämbilder från utvecklingsarbetet finns här:
//Jonas540 (180x60x50) under uppbyggnad
30L Nano under planering
Drömmer om ett NanorevKommentar
-
-
Ser läckert ut, jag kommer skaffa en Android snart och skulle gärna ha en app. Jag antar att vi nu har hyggligt stöd för forumet i iPhone och Android, men en app har väl en tätare integration av just vissa funktioner om jag fattat det rätt.
Ledsen för att jag är kvar i stenåldernKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Har nu byggt en grundstruktur som fungerar till en artregisterapp. Fördelen med den är väl att man får rätt look and feel som övriga appar och att det blir bra mycket snabbare än att surfa med smartphonens webbläsare.
I nuläget endast för iPhone men jag har valt en utvecklingsplattform där man även kompilerar till Android, se länken för lite mer info. Dvs att få ut den för Android skall vara en smal sak. Min sambo har en HTC så jag får väl testa på den :-)
Det enda som återstår är att jag får ta del av den riktiga databasen så att jag kan fylla appen med information och bilder. Samt lite framtida samarbete med webbansvarig så att man kan bygga lite funktioner för remote uppdatering för att hålla den lokala databasen synkad.
Så bollen ligger nu hos er medlemmar och styrelsen om ni vill ha den eller inte :-)
Lite information och skrämbilder från utvecklingsarbetet finns här:
//Jonas
Jag har haft en del att göra på sistone och därför inte hunnit reagerat på ditt erbjudande. Låt oss pratas vid mer om innehåll och databaskoppling. Jag PM:ar dig.Joakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
ser bra ut .... om du vill kan ja testa det sen åt dig "andriod"Har ett 375L Malawi kar och et yngel karKommentar
-
Jag har droid nu och testar gärna. Har lite problem med navigering i dropdown menyn!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Tapatalk, iPad, sol och en piccoloflaska med Cava på 10000m höjd är inte alls dumt faktiskt. <3 Norwegian! :-DNewbie December 2009
-
Tjena, hur ser det ut med appen numera, såg ju bra ut på bilderna.
Androd/iPhone?Har du frågor eller förslag rörande NCS Smartphone App så hör av dig till mig
Android-appen iOS-appenKommentar
Kommentar