Artregister och forum för iphone & Andriod

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Krille
    • January 2011
    • 102

Artregister och forum för iphone & Andriod

Finns det möjlighet till att göra Forumet och Artregister kompatibelt med Andriod och iphone telefoner ?... När man tex är på en affär kan man söka upp fisken man skulle vilja ha och beställa den ...

Jag har en SE x10 Andriod...
    Har ett 375L Malawi kar och et yngel kar
  • DaRe
    NCS Medlem

• September 2009
    • 22826

Bra förslag, jag har inte provat, men det borde vara självklart.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Krille
      • January 2011
      • 102

alltid när jag är vid en affär så kommer jag aldrig ihåg vad fisken heter... tror det kallas senil ,)

Kommentar

• Joakim Draktoft
        NCS Medlem
        • April 2002
        • 7334

Den bästa lösningen på detta vore ju att skapa en NCS app, men för detta krävs förstås någon med kompetens om hur en sådan skapas.

I oktober någon gång fick jag min HTC Desire (Android) och sökte själv efter hur jag kunde få innehåll på sidan mer lättöverskådligti telefonen. Skapade då denna fake-app, som egentligen bara är websidor i visst format. http://www.ciklid.org/pda/

Vad gäller att även få med Artregister i sådan app, så är väl det som behövs bara en liten sökmotor och presentation av Art (text+bilder) i förhållande till möjlig upplösning.

Om vi har någon som kan tänka sig att ta upp stafettpinnen, så kan jag bistå på ett hörn.
        Joakim Draktoft
        f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• Tulle89
          Användare
          • August 2006
          • 239

Bara jag som tycker att det fungerar bra genom att använda den "vanliga" browsern på mobilen?

Zoopet hade en liknande med tapatalk för att kunna läsa forumet. Helt onödigt i min mening. När jag går in på webbsidan med mobilen fungerar det precis som på datorn och är superbra!
          Med Vänliga Hälsningar Tulle

http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=813915

Kommentar

• FI
            Användare
            • August 2002
            • 3743

Ursprungligen postat av Tulle89
            Bara jag som tycker att det fungerar bra genom att använda den "vanliga" browsern på mobilen?

Zoopet hade en liknande med tapatalk för att kunna läsa forumet. Helt onödigt i min mening. När jag går in på webbsidan med mobilen fungerar det precis som på datorn och är superbra!
            Jo jag tycker det fungerar bra jag också, visst är det lite knöligt att scrolla runt och så men funkar gör det ju.
            En app vore dock ballt i alla fall
            Fredrik Isaksson
            Bildarkivet

Kommentar

• Krille
              • January 2011
              • 102

http://www.swedroid.se/ är ett forum för Andriod dom kanske kan hjälpa...

Kommentar

• Nasso
                • April 2011
                • 154

Finns det någon möjlighet att installera tapatalk plugin i vbulletin här på ciklid.org?
                Jag använder alltid tapatalk till zoopet och redbee. Jag kollar alla forum på mobilen med tapatalk och en stor del av nyhetssidor av olika slag med rss/google reader I mobilen.
                Tyvärr blir det sällan att jag läser här på grund av att alla andra forum jag läser stödjer tapatalk (zoopet, redbee och swedroid )
                //Emil

Kommentar

• Mikael W
                  NCS Medlem

• August 2002
                  • 8624

Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                  Skapade då denna fake-app, som egentligen bara är websidor i visst format. http://www.ciklid.org/pda/
                  Testade, snabbar klart upp mobilsurfet.
                  Tack Joakim!
                  mvh
                  Mikael W
                  (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• Nasso
                    • April 2011
                    • 154

Det verkar som att tapatalk stödjer denna versionen av vbulletin iaf!
                    //Emil

Kommentar

• Nasso
                      • April 2011
                      • 154

Går det att hjälpa till på något sätt för att få detta installerat? Hade varit hur bra som helst.
                      Är php-utvecklare och servertekniker till yrket så kompetensen har jag. Har visserligen aldrig haft med vbulletin att göra.
                      Problemet är väl snarare att få åtkomst till sidan. Något som ni självklart inte ger till vem sim helst.
                      Kan jag hjälpa till på någor annat sätt? Kanske koda något annat till sidan?
                      //Emil

Kommentar

• Bjorn
                        Användare
                        • October 2009
                        • 939

Kör forumet utan några som helst problem i min iPhone... bara att dubbeltappa på ett inlägg så zoomar safari snällt in på det, och sedan är det bara att scrolla neråt.
                        Newbie December 2009
                        Malawi: 450 liter
                        Salt: 90x40x35 Optiwhite (Akvarielagret Special) + ett par nano

Järfälla/Stockholm

Kommentar

• Nasso
                          • April 2011
                          • 154

Ursprungligen postat av Bjorn
                          Kör forumet utan några som helst problem i min iPhone... bara att dubbeltappa på ett inlägg så zoomar safari snällt in på det, och sedan är det bara att scrolla neråt.
                          Visst går det... Det är bara betydligt mindre smidigt att göra så än att använda tapatalk eller en dator. Jag tycker till och med att tapatalk är enklare och snabbare än att använda dator. Så länge man inte ska skriva något.

Det är mer att ladda, så det går långsammare och sen ska man hålla på och zooma in och ut. Sen är det inte så enkelt att byta sidor på mobilen heller. lite för smått så man måste zooma in väldigt mycket.

Tapatalk kostar inget. Det ska vara enkelt att installera. Det kan väl inte skada med alternativ? Det påverkar inget annat på något sätt. Det går fortfarande att surfa till forumet i mobilens webbläsare om man vill det.
                          //Emil

Kommentar

• Micke
                            Användare
                            • April 2002
                            • 9579

Ursprungligen postat av Nasso
                            Tapatalk kostar inget. Det ska vara enkelt att installera. Det kan väl inte skada med alternativ?
                            Det är enkelt att installera, det tog mig ca 10 minuter att installera Tapatalk på Ciklider.se
                            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• Nasso
                              • April 2011
                              • 154

Ursprungligen postat av Micke
                              Det är enkelt att installera, det tog mig ca 10 minuter att installera Tapatalk på Ciklider.se
                              Där fungerar det kanon. Använder det dagligen
                              //Emil

Kommentar

Arbetssätt...