Demontering av aluram

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem
    • September 2009
    • 22830

    Demontering av aluram

    Har just införskaffat en 280 liters kub med aluram ställning. Nu skulle jag vilja demontera ramen så jag kan göra den väsentligt lägre, det ska vara yngelburk och stå på den enda plats som finns kvar i rummet.

    Men de fyrkantiga aluminiumstolparna sitter som berg i plaststyckena. Jag har fått bort en del, men inte alla. Har jag missat något eller är de bara ihoptryckta, hittar inga ställen för skruv.
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

    ///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet
  • zippoo
    Användare
    • November 2010
    • 23

    #2
    Vad jag vet så är det bara och vålda isär ställningen med gummiklubba

    Tillägg: Den kan ju vara limmad eller något? men om det är en vanlig ställning så borde den inte vara skruvad eller liknande.
    Senast redigerad av zippoo; 16 January 2011, 00:37. Anledning: Tillägg

    Kommentar

    • DaRe
      NCS Medlem
      • September 2009
      • 22830

      #3
      Fick loss en till nu med gummiklubba och rörtång. Svårt att slå någonstans med gummiklubban. Jag nöp åt röret med tängen och slog på tången med klubban. 2 av 4 rör borta, bara att kämpa på mao.
      Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

      ///David
      Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

      Kommentar

      • msb
        Användare
        • September 2009
        • 314

        #4
        Den är bara ihopptryckt men kan va riktigt jobbiga o få isär så gummiklubba och ett skruvställ rekomenderar jag
        Tropheus

        Kommentar

        • zippoo
          Användare
          • November 2010
          • 23

          #5
          nyp åt ordentligt med handen i röret och slå på själva ramen eller vad man nu ska kalla det så lossnar det. ganska enkelt bara man inte är så försiktig

          Kommentar

          • DaRe
            NCS Medlem
            • September 2009
            • 22830

            #6
            Tack Zippoo för uppmuntran, nu är benen borta och akvariet på plats. Ser lite trångt ut nu i det rummet. Nästa steg blir väl att röra mig försiktigt in i huset med akvarierna...
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

            ///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

            Kommentar

            • zippoo
              Användare
              • November 2010
              • 23

              #7
              No prob.

              Hehe, hur många akvarier är det i rummet och hur stort är det?

              Kommentar

              • DaRe
                NCS Medlem
                • September 2009
                • 22830

                #8
                4 totalt och de ligger på 430, 720, 936 och så detta på 280
                Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

                ///David
                Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

                Kommentar

                • zippoo
                  Användare
                  • November 2010
                  • 23

                  #9
                  hehe, ja då börjar det nog bli lite trångt om det inte är ett jätterum

                  Kommentar

                  Arbetssätt...