4-kantsrör i aluminium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • olaJ
    Användare
    • August 2003
    • 584

    4-kantsrör i aluminium?

    Är det någon som vet var man handlar 4-kantsrör i aluminium till bästa pris?
    Knutar har jag i mängder, men firman som jag köper dom på vet inte var det finns aluminiumrör till dom...mycket märkligt tycker jag, men så säger dom i alla fall. 25x25x1,5 är dimensionen förresten.

    Någon som har ett tips?
    "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #2
    Lindab har stativrör (fyrkantsrör). Ligger på ca 2 meters längder. Jag minns inte exakta måtten men de kan vara lite för stora.

    Jag är hemma nu annars hade jag kunnat kolla upp det på jobbet.

    Längst ned på denna kan man se stativrör i konstruktion. Tydligen är de 35*35 och då hjälper det ju inte dig.
    Senast redigerad av StefanL; 11 January 2011, 13:23.

    Kommentar

    • tege
      Användare
      • February 2005
      • 2753

      #3
      Ursprungligen postat av olaJ
      Är det någon som vet var man handlar 4-kantsrör i aluminium till bästa pris?
      Knutar har jag i mängder, men firman som jag köper dom på vet inte var det finns aluminiumrör till dom...mycket märkligt tycker jag, men så säger dom i alla fall. 25x25x1,5 är dimensionen förresten.

      Någon som har ett tips?

      Närmsta plåtslagare är mitt tips. Beställ/köp fullängdsprofil och kapa själv.
      https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

      Kommentar

      • JockeB
        Användare
        • May 2004
        • 2964

        #4
        Även glasmästare brukar kunna få fram, då dom jobbar med aluminium i tex inglasning av balkonger mm.
        Mvh Jocke
        Centralamerikanska Ciklider!

        Kommentar

        • cf.akvarielagret
          Användare
          • April 2002
          • 5028

          #5
          Om dom är fyrkantiga inuti
          har Åleds profil 1,5mm
          jag är Ateist
          men Gud talade till mig
          Gud är stor
          jag frågade hur stor ? inget svar
          han kanske behövde låna toaletten

          Kommentar

          • Roger R
            Användare
            • February 2009
            • 15

            #6
            Ursprungligen postat av olaJ
            Är det någon som vet var man handlar 4-kantsrör i aluminium till bästa pris?
            Knutar har jag i mängder, men firman som jag köper dom på vet inte var det finns aluminiumrör till dom...mycket märkligt tycker jag, men så säger dom i alla fall. 25x25x1,5 är dimensionen förresten.

            Någon som har ett tips?
            Du kan kolla med SAPA, det finns i deras standardsortiment. Sök på www.sapagroup.com , sök under "lagersortiment", jag hittade 25x25x2 mm i 5 meters längder.

            MVH
            Roger R

            Kommentar

            Arbetssätt...