If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Skulle nog kört på multisar jag Även om det är väldigt smalt så är det ett intressant mått på längden och man kommer ju faktiskt väldigt nära om de "bara" har 10 och bygga på liksom. Tyvärr håller de ju till en hel del av sin tid nere på botten vilket i sin tur kan innebära att det blir tråkigt när där inte är några fiskar på höjden.
edit -- Eller komma ifrån fiskarna och satsa på ett gäng räkor där i?
Ja, de ser ju riktigt spännande ut, men jag får intrycket att de inte är helt enkla att hålla. Dessutom kanske snäppet för stora för det här karet med tanke på att djupet är endast 10 cm.
Det här är en annan som jag tänkte på men som också faller bort av samma anledning:Hypseleotris compressa Man kan hitta den här (scrolla ner en bit): http://www.neonfisken.dk/index.asp?ArtId=14630
Bygg in ett riktigt akvarum i väggen istället mycket snyggare och så får man djupet oxå, håller på med ett sån projekt nu med ett 1145 liters akvarium som jag har tomt i garaget nu. har ett 340 liters oxå inbyggt i väggen och det tycker jag funkar kanon. snyggt oxå.
Bygg in ett riktigt akvarum i väggen istället mycket snyggare och så får man djupet oxå, håller på med ett sån projekt nu med ett 1145 liters akvarium som jag har tomt i garaget nu. har ett 340 liters oxå inbyggt i väggen och det tycker jag funkar kanon. snyggt oxå.
Ok! Ingen dum idé alls, då kan jag stå ute i trapphuset och sköta om det. Vattenspill och sådant tar trappstädarna hand om. Kanon! Och grannar som passerar kan få riktig inblick i akvariet - ja, i vår lägenhet också faktiskt, om de tittar genom akvariet.
Skämt åsido, det finns andra faktorer som styr än mitt akvarieintresse och en av dessa är att väggen ifråga är en yttervägg mot trapphuset. Det finns andra faktorer med. Som t ex att jag inte har någon annan vägg i lägenheten som jag kan uppta båda sidor på för att ha akvarium. Det finns ytterligare faktorer att ta hänsyn till - som t ex att jag inte vill dra på mig återställande av vägg om och när jag flyttar. O s v, o s v...
Men jag håller med om att det är snyggt som tusan med ett inbyggt kar.
Så åter till frågan: Vad kan jag ha i ett sådant här väggakvarium?
Kommentar