Ingen mer fisksoppa!
Kollaps
X
-
-
Har visar dom VF som jag ar van med att se.
http://www.oscarfish.com/article-hom...of-oscars.html
Även om jag inte sätter så stor vikt vid vf eller inte vf så kan jag ju tycka att det är något fräckt att påstå att de är vf när de är sjöodlade. Om det nu är så. Jag ska fråga nästa gång jag är hos Neonfisken.
Och Crassipinnis är det absolut inte. Men det har Neonfisken aldrig sagt - det var min egen något ogrundade idé som jag inte kan lägga på någon annan.
//KajKommentar
-
Ok, om man utgår från dessa bilder och bara tittar på tre av mina så skulle man säga att de tillhör Common Oscar aka Wildtype Oscar. Men så har vi avfällingen som ser ut som han gör och han skulle ju då tillhöra Golden Oscar. Och en sådan kanske man inte hittar i det vilda? Lägger man ihop det här med att olaJ's hypotes att de skulle kunna vara sjöodlade kanske man har kommit fram till sanningen.
Även om jag inte sätter så stor vikt vid vf eller inte vf så kan jag ju tycka att det är något fräckt att påstå att de är vf när de är sjöodlade. Om det nu är så. Jag ska fråga nästa gång jag är hos Neonfisken.
Och Crassipinnis är det absolut inte. Men det har Neonfisken aldrig sagt - det var min egen något ogrundade idé som jag inte kan lägga på någon annan.
//KajColumbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
-
//KajKommentar
-
Här har vi en bild på en annan av de vidlf...alltså en annan av de påfåglar jag köpte på Neonfisken i Köpenhamn.
//KajKommentar
-
Kommentar
-
-
Ja, den är riktigt fin faktiskt. De har varit så skygga tidigare men har kommit fram mer på sistone och då har jag upptäckt att de andra är ganska snygga också. Med de andra menar jag de som har vildformens teckning. Till skillnad då från den här som jag visat några gånger tidigare (bildkvalitet inte den bästa då jag tar utan blixt, i svagt ljus och därför med lång slutartid):
//KajKommentar
-
Båda är riktigt fina, jag blir riktigt sugen att skaffa oscar...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Dare: Båda är riktigt fina, jag blir riktigt sugen att skaffa oscar...
Ja, jag jobbar på att öka intresset och statusen på påfågelcikliden. Snart har vi en egen underavdelning i NCS!
Ove Planstedt: Den var riktigt snygg.
Jo, det är den faktiskt - och jag som tidigare sagt att den här och de andra två inte skulle vara så fina.
//KajKommentar
Kommentar