Du har ett silverdollarstim också ser jag. Är de lugna eller stirriga?
Ingen mer fisksoppa!
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Ja, jag har 12 st på ca 5 cm i diameter. De är helt perfekta, går snyggt i stimm men är väldigt lugna av sig. Även när de stora påfåglarna kommer glidande så är de lugna, håller sig på behörigt avstånd flyttar sig runt och splittrar sällan gruppen. Mycket nöjd med dem.
När jag skulle fånga upp de andra cikliderna i förra veckan ställde jag en håv på botten medan jag bökade runt med den andra och när jag skulle ha håven igen så stod det 8 silverdollar inne i håven och 4 precis utanför...
//KajKommentar
-
Ser riktigt trevligt ut. Vad gick de på om man får fråga?? Några kvar?
Tror jag hadde haft svårt att låta bli och köpa eftersom dom är Vf med fångstplats.Kommentar
-
Det finns väl 5-6 stycken kvar. Priset? Hundra danska stycket! Inte mer än du får betala för vanliga odlade här hemma. Egentligen 120 per styck men eftersom jag köpte fyra fick jag dem billigare.
//KajKommentar
-
Glöm inte bort fångstplatsen bara (Rio Putumayo.Colombia.).
Jäkligt sugen på att köpa några men jag har för mycket fisk hemma nu.Kommentar
-
Ja, nu är det definitivt stopp på mer fisk - i det karet ska tilläggas...
Spanar nu efter ny plats i hemmet som man kan sälja in som lämplig eller utmärkt för nytt akvarie.
//KajKommentar
-
Ser lite kul ut med den gamle påfågelhannen i bakgrunden. Nyfiken men inte hotfull och tanken på att det skulle vara käk föresvävar honom inte för en sekund (faktiskt inte). Jag har haft mindre firrar än så tillsammans med honom och hans dam men ingen av dem har gjort någon ansats till att vilja käka småfisken.
//Kaj
Mina 20-25 cm påffar fångar och käkar lätt upp 5cm elfenbenciklider.
Tänkte handla några vf 10cm, men inte till mat!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Fast när det gäller att skydda sin rom och yngel då kan de gå bananas, men de äter inte andra firrar.
//KajKommentar
-
Konstiga påffar du har! Mina är galna i fiskar och jagar dem så att det går svallvågor i akvariet.
en av mina Oscars som gillade Megalechis thoracata.
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
-
//KajKommentar
-
Ja, de är som personer och kan tjura ordentligt när fel person ska mata dem
Har du läst Proneks bok om Oscar?mvh Wilhelm
-
Nej, den boken har jag inte läst! Rekommenderas?
//KajKommentar
-
mvh Wilhelm
-
Kommentar
-
Nu finns vf påffar på akvarielagret. Blir lite sugen och de kanske kan lugna ner mina andra rädda CAare?!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
Kommentar