If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Slöjdstjärtar är det många som frågar om. Jag undrar alltid om det är trä- eller syslöjdstjärtar de vill ha? Har hittills lyckats hålla mig från dumma kommentarer... *s*
slöjdstjärtar är det många som frågar om. Jag undrar alltid om det är trä- eller syslöjdstjärtar de vill ha? Har hittills lyckats hålla mig från dumma kommentarer... *s*
När jag gick i 9:an var jag med i akvarierådet i skolan, med uppgift att sköta om ett praktfullt sällskapsakvarium på 350-400 liter (har glömt det exakta talet) vilket stod i skolans uppehållsrum. En dag-precis innan en tredagars ledighet för alla skulle inträda ringer skolans vaktmästare och förklarar att en kille lyckats träffa skolakvariet med en biljardboll (än idag en gåta för vetenskapen hur det lyckades) in i akvariet som spruckit. Vaktis hade räddat fiskarna och stoppat dem i ett tioliters plastakvarium. Han frågade om han skulle sätta ner pumpen (en redig Eheim). Jag avrådde med orden gör ingenting-och sedan borde fiskarna i mina akvarier tills akvariet reparerats.
Kommentar