Hej,
fortsätter här istället för förra tråden "222L för litet för troffar"
Jag är som sagt sugen på en grupp Troffar någon av dom mörkare varianterna lockar mig mest ex:
Tropheus duboisi "Kigoma"
Tropheus duboisi "Maswa"
Tropheus sp. "ikola"
Tropheus sp. "black", Pemba
Ja det var en del av dem, som sagt dom med en mörk grundfärg men som sedan har något band av röd,gul,orange färg eller någon annan färg i bandet då.
Nu till en del frågor:
Om man gämför dom med Malawi vad är skillnaderna då?
Är dom lika glupska som malawis? kul när dom är det=)
dom ska ha samma L/H som malawis vad jag har förståt.
Hur lätt leker dem som malawis eller?
Till en lite större fråga--Går det att ha någon Frontosa i gruppen? skriver längre ner hur många e.c.t.
´Dom är ju köttätare å det är inte Troffarna så är det det som är de stora problemet förutom när Frontoserna springer iväg i storleken?(Då tar jag självklart bort dom)
Akvariet:
325L 130*50*50cm
Filter: en blåfiltermata PP10 50*50*3cm bakom den sitter en cirkulations pump på 1800L/H
Fluval 404 ytterfilter 1300L/H
En grupp Tropehus på 20 djur + 2 st Frontoser?
Kanske en lite mindre cirkulations pump i karet till?
Vad är det bästa bottenmatrialet? fin fin sand? eller vanlig Engelsksjösten eller det kanske kvittar rent av?
Kommer säkert fler frågor hoppas ni/du kan svara.
Mvh Ola
ola lindeberg
fortsätter här istället för förra tråden "222L för litet för troffar"
Jag är som sagt sugen på en grupp Troffar någon av dom mörkare varianterna lockar mig mest ex:
Tropheus duboisi "Kigoma"
Tropheus duboisi "Maswa"
Tropheus sp. "ikola"
Tropheus sp. "black", Pemba
Ja det var en del av dem, som sagt dom med en mörk grundfärg men som sedan har något band av röd,gul,orange färg eller någon annan färg i bandet då.
Nu till en del frågor:
Om man gämför dom med Malawi vad är skillnaderna då?
Är dom lika glupska som malawis? kul när dom är det=)
dom ska ha samma L/H som malawis vad jag har förståt.
Hur lätt leker dem som malawis eller?
Till en lite större fråga--Går det att ha någon Frontosa i gruppen? skriver längre ner hur många e.c.t.
´Dom är ju köttätare å det är inte Troffarna så är det det som är de stora problemet förutom när Frontoserna springer iväg i storleken?(Då tar jag självklart bort dom)
Akvariet:
325L 130*50*50cm
Filter: en blåfiltermata PP10 50*50*3cm bakom den sitter en cirkulations pump på 1800L/H
Fluval 404 ytterfilter 1300L/H
En grupp Tropehus på 20 djur + 2 st Frontoser?
Kanske en lite mindre cirkulations pump i karet till?
Vad är det bästa bottenmatrialet? fin fin sand? eller vanlig Engelsksjösten eller det kanske kvittar rent av?
Kommer säkert fler frågor hoppas ni/du kan svara.
Mvh Ola
ola lindeberg
Kommentar