Eheim pro 3 läckte inatt....

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklidus
    Användare
    • January 2010
    • 176

    Eheim pro 3 läckte inatt....

    när jag vaknade idag så va det vatten på golvet vid akvariet. Igår rengjorde jag ytterfiltret och förstår inte nu vad som har hänt. det har iaf läkt vid sladden på ytterfilret. någon som vet varför?

    en sak som jag gjorde var att jag fyllde den med vatten innan jag kopplade dit den, jag pumpade inte igång den. utan hällde dit vatten, kanske fyllde jag förmycket? kan det bero på det tro?

    tacksam för råd, lite rädd att sova nu med ytterfiltret igång
    Tropheus VF kasakalawe
  • Jan Kohler
    Användare
    • August 2007
    • 128

    #2
    Jag har också råkat ut för samma sak när jag fyllt upp filtret istället för att låta det pumpa/rinna som det står i bruksanvisningen.
    Har därför slutat med det.

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

      #3
      Kolla gummilisten (ringen) att den sitter som den ska. Om den inte är på rätt plats så kan ytterfiltret läcka. Kolla även om kranarna är täta. Det kan räcka med en liten spricka eller att gummiringen inte sitter rätt där heller för att det ska droppa och läcka.

      Det är tråkigt om sådant här händer men jag ska ärligt säga att jag haft oerhört lite problem med ytterfilter. Jag hade läckage på ett nyinköpt ytterfilter, annars har de jag haft fungerat klockrent...

      Kommentar

      • Leopoldi
        Användare
        • February 2004
        • 1082

        #4
        Säkert o-ringen. Ställ filtret i en hink och lägg i ett vattenlarm....

        Kommentar

        • ciklidus
          Användare
          • January 2010
          • 176

          #5
          jag ska kolla på gummi-ringen men jag tror inte att det är den, tror att det kan vara att jag fyllde upp den. Jag har inte haft problem med den innan, bara nu. hoppas mitt golv klarar sig....

          Vad är ett vatten-larm?

          mvh
          Tropheus VF kasakalawe

          Kommentar

          Arbetssätt...