Hockeypuckar under ställning

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dalinad
    Användare
    • October 2008
    • 63

    Hockeypuckar under ställning

    Hej.

    Fick ett tips härifrån att ställa puckar under ställningen, har gjort det på alla ställningar o det funkar bra, men på ställningen med 6x260l såg jag igår att puckarna har sjunkit in i mitten ca 3mm. Vet någon hur dom är inuti eller vad som kan hända med dom? Kommer troligtvis behöva byta dom mot något annat men om dom bara sjunkit in lite så spelar det ingen större roll, dom har sjunkit in lika mycket ungefär, samt att det är en stålställning så den är väldigt stabil.
    4451 l
  • tege
    Användare
    • February 2005
    • 2753

    #2
    Såga isär en puck så ser du, den borde vara kompakt rakt igenom.

    Men varför ställa ställningen på puckar?
    https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

    Kommentar

    • dalinad
      Användare
      • October 2008
      • 63

      #3
      Har tyvärr ingen mer puck men får väl försöka komma iväg o köpa en till i värsta fall.
      Vill inte ha ställningen direkt mot golvet då det lätt blir lite vatten där ibland o kan då börja rosta eller ärga vid aluställning.
      4451 l

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • April 2002
        • 14633

        #4
        När jag köpte ett akvarium med pucklösningen fanns det utsvarvade järnskivor på puckarna. Kanske ska du lägga något mellan puck och ben?
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • laestander
          Användare
          • April 2009
          • 71

          #5
          dom är solid rakt igenom det kollade jag när jag var lite yngre än jag är nu men som folk säger kanske inte så bra om dom trycks in, kanske kan nån spricka rakt av om det blir sånt tryck på dom på en liten punkt. en gissning bara

          Kommentar

          • HåE
            Användare
            • September 2007
            • 1525

            #6
            Kan inte rekommundera puckar under en tung bänk. Du kommer att få svarta ringar av pucken som är nästan omöjliga att få bort. Jag gjorde detta misstag en gång och höll på att skrubba ihjäl mig när jag sedan skulle flytta. Hyresvärden blev inte så glad när han såg bedrövelsen.
            När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

            Kommentar

            Arbetssätt...