If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
ja mig tycker den är bra för golden o maingano eller socolofi eller acei "marygold" eller en arter aulonocara så den passar för din 180 liter och runt 15 fiskar...
Knö i mycket fisk så kommer det bli lugnare, men då måste du givetvis sköta vattenbyten etc. Zebror bör du kanske undvika och L. trewavasae funkar nog inte så bra.
Golden och nån Aulonocara är väl kanon, max två arter skulle jag säga, 10 av varje eller så.
ja mig tycker den är bra för golden o maingano eller socolofi eller acei "marygold" eller en arter aulonocara så den passar för din 180 liter och runt 15 fiskar...
Känner litegranna "Nja" till maingano i det karet. Jag skulle inte våga mig på att köra maingano i ett så litet kar.
Jag skulle nog köra på Golden och Acei eller Socolofi. Zebror skulle jag kanske ha i istället för Acei eller Socolofi, men det beror på också hur det ser ut efter Goldena åkt i. Ibland tycker jag att de kan nästa kännas lite "Buffliga".
The appeal of African cichlids is undoubtedly their incredible diversity. They can be found all over the great continent, but the majority come from one of three lakes. The exact number of species in each of the great African lakes is uncertain, but there are around 250 identified cichlid species in Lake Tanganyika, at least...
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Kommentar