Nu har jag lagt in en fångstplats till i artreg:
Cichlasoma salvini
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Jo, jag är riktigt nöjd med dem Jocke. Jag misstänker t.o.m. att de har lekt en gång. Paret vaktade intensvit en rot några dagar, men ungefär när rommen borde ha kläckts tappade de intresset... Jag såg dock aldrig några ägg då det i så fall var på baksidan av roten.
/JockeKommentar
-
Nu har jag lagt in en fångstplats till i artreg:
http://www.ciklid.org/artregister/ar...lusiones&fp=02
/JockeKommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
///David
-
DaRe: Bilderna ovan är från salvinis med fångstplatsen Nototun (som ligger antingen i, eller i ett biflöde till Rio Chacamax). Om du bilderna duger och du vill lägga in dem är det helt ok. Bilderna är dock på ungdjur, jag vet inte om kanske Beast har bilder på utfärgade vuxna.
/JockeCAKommentar
-
Här är en bra artikel om salvini skriven av Juan Miguel Artigas Azas
CAKommentar
-
Kommentar
-
Inte heller den ger en träff i länken ovan.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Det e nog för att det är ett litet ställe/plats/biflod
'Cichlasoma' salvini in Rio Chacamax, Usumacinta, at Nututun, Chiapas
Jag vet inte hur man ska tolka att han skriver "at" nututun? om det är en plats/ställe eller som Banderad säger en biflod?Senast redigerad av RobinH; 25 October 2011, 11:41.CAKommentar
-
Kommentar
-
Kanske ändå denna kategoriseras under chacamax?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Ligger redan foto som Rickard(Jinnarparen) har tagit
Men fler foto skadar ju inteCAKommentar
Kommentar