Hona antar jag med avseende på fläcken på ryggfenan. Fläcken på gällocket är inte entydigt tror jag. Har jag rätt i mina antaganden?
Cichlasoma salvini
Kollaps
X
-
-
-
Hmm, har du bild på din. Hur ska fläcken se ut på ryggfenan?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Jag har 3 och just denna köpte jag för jag tror det är en hona. Jag ska försöka få tag på de andra (med kameran) men de är väsentligt mindre gul/röda och snarare åt det blå hållet och svårare att fånga på bild. Skraja...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Några bilder till på samma firreKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Några bilder på fisk nummer 2. Förmodad hanne, trodde det var hona då jag köpte den. De är små och de 2 första ligger på c:a 6-8 cm TL.
Denne jagas hårt av fisk nummer 1 och något av fisk nummer tre som kommer senare då jag lyckas fånga den blyga rackaren.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Nummer 1 är en hona, och nummer 3 en hane, den har mycket mera blåa irriserande fläckar, framförallt på gällocken vilket honorna saknar nästan helt.Mvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
Du menar nummer 2. Nummer tre ej postad ännu. Lite otydlig text ovan inser jag nu.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Salvini numero tres
Här kommer trean. Störst! Vackrast? Väldigt blåskimrande i alla fall.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
-
Jag siktade på 2 honor och en hanne, men håller med om att det antagligen är tvärtom. Nåja det är ju helt ok.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
Kommentar