redigeringsprogram

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • danne0301
    Användare
    • March 2010
    • 70

redigeringsprogram

Tja! Har precis upptäckt att jag måste minska mina foton för att kunna lägga upp dom i trådar här och då blev jag ett frågetecken :?
    Jag har sällan använt annat än paint och även där misslyckas jag ibland. Finns det något enkelt och bra, främst för att få ner storleken på dom? Mina ligger ju på 2-3Mb för det mesta efter en simpel redigering i windows fotogalleri..

Obs att jag alltså behöver ett enkelt program eller steg-för-steg beskrivning tack
    540, 222, 54, 54
  • Micke
    Användare
    • April 2002
    • 9579

Tips om ett gratisprogram och en guide för hur man använder det:
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

Kommentar

• danne0301
      Användare
      • March 2010
      • 70

Kanontack ser ju helt perfekt ut
      540, 222, 54, 54

Kommentar

• Kimmy-
        Användare
        • June 2010
        • 458

Ska du bara minska storleken är paint kalas enkelt du öppnar bilden via paint sen uppe i vänstra hörnet har du en knapp där det står ändra storlek lr något liknande tryck på den så får du upp en ruta där du kan fylla i en ny storlek i dit fall skulle 10 nog bli bra
        Mvh / Jimmy

Lokal

Kommentar

• danne0301
          Användare
          • March 2010
          • 70

procent antar jag att du menar.. Jo det var ju faktiskt riktigt enkelt när man väl försökte

Hade varit skönt att redigera och förminska med samma program och det ser ju lovande ut nu
          540, 222, 54, 54

Kommentar

• DaRe
            NCS Medlem

• September 2009
            • 22826

Du kan högerklicka på en hög med bilder och välja upplösning med detta gratis tool
            Download Image Resizer for Windows for free. Lets you to resize images by right-clicking.
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
            Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Mikael W
              NCS Medlem

• August 2002
              • 8623

I MS Office finns en kloss som heter Microsoft Office Picture Manager, har Du den är det enkelt.

Högerklicka på bilden i Utforskaren, välj Öppna som, Microsoft Office Picture Manager.
              Klicka Redigera bilder, välj Ändra storlek, Öppna Fördefinerad bredd och höjd, välj där Webbsida stor. Klicka OK. Glöm ej att spara. (Ännu bättre att först göra en kopia, så har Du originalet kvar också.)
              mvh
              Mikael W
              (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

Arbetssätt...